مدیرکل ورزش و جوانان استان، شرایط دریافت تسهیلات کرونا را برای باشگاه‌های متقاضی تشریح کرد و گفت: ۱۳ باشگاه دارای بیمه و ۳۱۵ موسسه و باشگاه ورزشی فاقد بیمه برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 19 July 2020

 به گزارش  تابناک ایلام؛دکتر مظفر علیشائی اظهار کرد: با توجه به تصمیمات و بخشنامه‌های کشوری و استانی ستاد مبارزه با کرونا، تصمیم گرفته شد فعالیت تمام اماکن ورزشی به مدت دو هفته تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه  برای جبران این خسارت، اعتبار باشگاه ها در دو فاز واحدهای دارای کد کارگاهی و فاقد کد کارگاهی و بیمه پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در فاز اول خسارت کارگاه‌های دارای بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و تاکنون ۱۳ باشگاه در این حیطه قرار می‌گیرند و متقاضیان  در حال معرفی به بانک هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام تصریح کرد: این وام با بهره ۱۲ درصد است و ۴ ماه تنفس دارد و نیازی به ضامن هم ندارد و فرد هم با گرفتن سفته می‌تواند وام را بگیرد.

علیشائی ادامه داد: در فاز دوم باشگاه های فاقد کد کارگاهی مورد توجه قرار می‌گیرند که برای بهره‌مندی این افراد نیز فراخوان داده شد و نزدیک به ۳۱۵ موسسه و باشگاه در سامانه ثبت نام کردند و افراد به استان های تابعه فرستاده می‌شوند.

وی تصریح کرد:این افراد به ثبت‌نام در سامانه کارا راهنمایی می‌شوند و بعد از سامانه کارا به بانک ارجاع داده می‌شوند و تایید وزارت ورزش و ادارات این موضوع را تضمین می‌کند و می‌توانند این وام را بگیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام ادامه داد: نزدیک به ۴۷۲ مربی در این سامانه ثبت نام کرده اند، که مورد تایید اداره کل و وزارت قرار گرفته اند و مشمول این اعتبارات خواهند شد.

آخرین وضعیت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ایلام

علیشایی درباره آخرین وضعیت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ایلام نیز گفت: این ورزشگاه  در سال ۱۳۹۱افتتاح شد اما هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است و در آخرین جلسه‌ای که با مدیرعامل توسعه و تجهیز اماکن ورزشی داشتیم ۲ میلیارد تومان بودجه استانی برای آن تصویب شده است.

وی ادامه داد: قول داده شده که ۲ میلیارد تومان هم اعتبارات وزارت جوان اختصاص یابد اما  ۲ میلیارد تومان دیگر هم برای بهره‌برداری از این ورزشگاه مورد نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه در حال حاضر منتظر حل معارضات هستیم تا بتوانیم شروع به کار کنیم، ادامه داد: بعد از برگزاری جلسه رفع معارضات ، پیمانکار کار خود را شروع خواهد کرد.

 علیشائی گفت: جانمایی سردر ورزشگاه ، عایق بندی ، تامین روشنایی و زیباسازی ساختمان‌های اداری از جمله کارهایی است که به زودی در ورزشگاه انجام خواهد شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار