مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه گفت: به منظور بهره‌وری از موقوفات و فضای بقاع متبرکه، نصب ۱۰ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه استان برنامه‌ریزی شده که از این تعداد تاکنون هشت مورد آن راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۸۷۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 19 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام محمد صالحی با اشاره به اتمام نصب استراکچر و پنل‌های انرژی خورشیدی در سایت بقعه متبرکه احمد ابن اسحاق شهرستان سرپل ذهاب، گفت: این هشتمین نیروگاه خورشیدی راه اندازی شده در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمانشاه است.

وی گفت: از مجموع 10 سایت انرژی خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در سطح استان، تاکنون کارهای مرتبط با حفر چاه ارت و استراکچر، پنل ها و تابلوهای برق AC و DC و اینورترهای هشت سایت مجتمع آل آقای شهرستان کرمانشاه و امامزاده باقر(ع) بیستون، امامزاده حسن(ع) اسلام آبادغرب، بقعه سید صالح وزمله، احمد ابن اسحاق (ره) سرپل ذهاب، بقعه ویس القرن، امامزاده محمود آگاه و امامزاده احمد(ع) شهرستان سنقروکلیایی انجام شده است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه ادامه داد: دو مکان دیگر یعنی امامزاده قاسم پاامام کرمانشاه و ساختمان اداره کل اوقاف نیز طی روزهای آتی مجهز به این فناوری خواهند شد.

صالحی گفت: از همین هفته تولید برق در نیروگاه‌های خورشیدی مستقر در بقاع متبرکه استان کرمانشاه آغاز خواهد شد.

وی راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی را یکی از راه‌های درآمد پایدار برای بقاع متبرکه و موقوفات و همچنین گسترش فعالیت‌های عمرانی عنوان کرد و افزود: با راه اندازی نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه استان شاهد تولید برق از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر خواهیم بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار