کد خبر: ۸۷۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ 21 July 2020

 

 
طرح «شمیم» با هدف جهش تولید و اشتغال در بقاع متبرکه گلستان اجرا می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از اجرای طرح شمیم در بقاع متبرکه استان با هدف جهش تولید و اشتغال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد عصر امروز در جلسه هماهنگی طرح شمیم اظهارداشت: پیرو رهنمود مقام معظم رهبری درباره رونق و جهش تولید، در نظر است با توجه به ابلاغیه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طرح شمیم خدمت در سطح بقاع متبرکه استان با هدف ارائه خدمات اجتماعی در جهت تحول و توانمندسازی خانواده‌ها اجرا شود.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح گفت: ایفای نقش حقیقی بقاع متبرکه در مسائل اجتماعی و گره‌گشایی از مشکلات جامعه، توانمندسازی افراد بیکار یا کم درآمد پیرامون بقاع متبرکه و ایجاد شغل و درآمد برای آنان، حفظ کرامت انسانی و مبارزه با روحیه تکدی‌گری، تقویت حس خودباوری و اتکاء به توان و استعدادهای خدادادی، ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در جامعه هدف و تقویت فرهنگ تعاون، همکاری و همدلی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: برنامه‌های اجرایی این طرح در سه گام ارائه شده است که امسال گام نخست آن لازم اجرایی می‌شود و دو گام دیگر به ظرفیت بقاع متبرکه و دغدغه و توان متولیان امر ارتباط پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: گام اول  در تولید و اشتغال، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و تبدیل نیروهای بالقوه به فعالیت است. در این راستا بقاع متبرکه می‎توانند به عنوان قطب و پرچمدار مبارزه با بیکاری و فقر و همچنین داعیه‌دار خدمت به مردم و جامعه، گام مهمی در اشتغال مجاوران کرده و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کند. در گام نخست با آموزش بهینه، زمینه رشد و یادگیری را برای همگان در رشته‌های مختلف فراهم می‌کنیم.

سلیمانی‌فرد گفت: در بسیاری از شهرستان‌ها و مناطق پیرامونی بقاع متبرکه، کارگاه، کارخانه و مشاغلی وجود دارد که با دعوت از صاحبان این مشاغل و حرفه‌ها، زمینه آموزش کارآموزان را فراهم خواهیم کرد.

وی افزود: گام دوم در زمینه اشتغالزایی در بقاع متبرکه، فراهم کردن مقدمات و زمینه کار و تولید در بقاع متبرکه است. پس از آموزش و مهیا کردن زمینه‌های مناسب کار و تولید، گام دیگری که باید برداشته شود، عرضه و فروش محصولات تولیدی است. مراکز افق بقاع متبرکه، با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم می‌توانند این ظرفیت را به وجود بیاورند که کارآموزان، تولیدکنندگان و تمام کسانی که می‌توانند محصولی را تولید و عرضه کنند، برای فروش به نمایش عموم بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار