مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: هر رام قطار از متروی هشتگرد ظرفیت جابه جایی ۱۸۰۰ نفر را دارد و ۱۰ رام قطار موجود می‌تواند روزانه حدود ۱۸ هزار نفر را به مقصد برساند.
کد خبر: ۸۷۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 22 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» مسعود حق لطفی با اشاره به فعالیت ۱۰ رام قطار در مسیر متروی کرج - هشتگرد اظهار کرد: افتتاح متروی هشتگرد نقش به سزایی در جابه جایی  ارزان، سریع و راحت‌تر ساکنان نظرآباد و هشتگرد قدیم و جدید دارد.

وی ادامه داد: خط شمال متروی هشتگرد به طور کامل به بهره برداری رسیده و در خط جنوب هم در حال تکمیل سکوی ماموت و سیگنالینگ هستیم.

وی اضافه کرد: سیگنالینگ موقعیت هر قطار را نسبت به دیگر قطارها و مبداء نشان می‌دهد و نقش به سزایی در امنیت سفر مسافران دارد.

این مسئول تاکید کرد: برنامه ریزی بر این مبناست که با تکمیل ایستگاه‌های مختلف متروی هشتگرد و اضافه کردن چندین رام قطار دیگر ظرفیت روزانه جابه جایی مسافر را به روزانه ۱۰۰ هزار نفر در طول سال‌های آینده برسانیم.

حق لطفی تاکید کرد: در حال حاضر متروی هشتگرد در مرحله بهره برداری آزمایشی است و بخش زیادی از ظرفیت آن پر نمی‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا از مسافران متروی کرج – هشتگرد پول بلیط دریافت می‌شود، گفت: قرار بود در مدت زمان فعالیت آزمایشی این مترو، مسافران به صورت رایگان جابه جا شوند ولی واقعیت این است به خاطر تورم،  استهلاک ناوگان و هزینه هایی که نگهداری قطارها وتعمیر آنها دارد، هزینه بلیط از مسافران گرفته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار