رییس دادگستری شهرستان اشتهارد با اشاره به پیامدهای ناشی از تغییر کاربری اراضی گفت: بی توجهی دستگاه های متولی در برخورد با تغییر کاربری اراضی در این شهرستان محرز است.
کد خبر: ۸۷۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 23 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» علی بستامی با اشاره به آزادسازی بخشی از اراضی کشاورزی در این شهرستان گفت: با راهبرد شایسته قرارگاه صیانت از حقوق بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز و هماهنگی دادگستری شهرستان، امسال ۱۲ هکتار از اراضی اشتهارد به ارزش تقریبی ۲۴۰ میلیارد ریال آزادسازی شد.
وی ادامه داد: عزم جدی و شرایط استثنایی که در این حوزه در دادگستری کل استان وجود دارد، یکی از مطالبات و دغدغه‌های جدی مردم و مسوولان استانی و کشوری است به همین منظور دستگاه‌ها و سازمان‌های شاکی نیز هماهنگ با قرارگاه وظایف ذاتی خود را در شناسایی و همکاری و اقدام به موقع و سایر موارد به نحو احسن داشته باشند تا در شهرستان اشتهارد ضمن اثر بازدارندگی کافی، شاهد صفر شدن و جلوگیری از این دست اندازی‌ها به اراضی باشیم.
وی ادامه داد: انتظار می رود جهاد کشاورزی و امور اراضی اقدامات مناسبی برای پیشگیری از تغییر کاربری های احتمالی آتی به عمل آورند، مطابق قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغات اگر اجرای صحیح قانون انجام می‌شد اکنون در شهرستان اشتهارد شاهد چنین تغییر کاربری‌های بی شمار نبودیم.

بستامی با بیان اینکه بی توجهی دستگاههای متولی محرز است گفت: به طور قطع باید پاسخگوی این همه مشکلات باشند.
وی با ارائه پیشنهاداتی خواستار تشدید نظارت دستگاه های متولی شد و بیان داشت: جذب نیروی مجرب و تجهیز امکانات لازم، راه اندازی کشیک و گشت‌های بعد از ساعات اداری و شبانه، استفاده از ظرفیتهای مردمی، اعلام سریع هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز،برنامه ریزی برای بازگشت اراضی تغییر یافته به چرخه تولید و استمرار نظارت‌های بعد از آزادسازی به منظور مقابله با تغییر کاربری دوباره از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

شهرستان ۳۵ هزار نفری اشتهارد در جنوب غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار