معاون استاندار:
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آمار بالای مبتلایان و فوتی های بیماری کرونا در استان و کشور گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان مکلفند؛ صددرصد پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا را رعایت کنند.
کد خبر: ۸۷۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳ 24 July 2020

علی زینی وند "معاون سیاسی و اجتماعی استاندار" در نشست شورای فرمانداران منطقه سیستان با اشاره به استفاده از ماسک توسط مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری، بیان داشت: وقتی مسئولین در برخورد با این بیماری عادی برخورد کنند، مردم هم محدودیت ها و مسائل مربوط به آن را رعایت نمی‌کنند و در واقع مردم مطابق عملکرد مسئولین شان عمل می‌کنند، لذا ادارات حتماً بایستی همه پروتکل های بهداشتی و محدودیتهای ستاد ملی کرونا را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه براساس اجماع نظر کارشناسان بهداشتی و درمانی دنیا، این بیماری در حال حاضر درمان مشخصی ندارد، گفت: تنها راه مقابله با این بیماری و پیامدهای ناشی از آن، مراعات شخصی و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

زینی‌وند با تاکید بر ورود دستگاههای نظارتی و قضایی و به ویژه تعزیرات حکومتی بر لزوم رعایت موارد و دستورالعمل ها توسط صنوف و اقشار مختلف مردم تصریح کرد: کشورهای دنیا در روزهای اخیر با رعایت پروتکل های بهداشتی و شخصی این بیماری را کنترل می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه اکثر مبتلایان با حضور در مراسم شادی و عزا و تجمعات گرفتار این بیماری می‌شوند، گفت: فرمانداران دستورالعمل‌های ستاد ملی را به محض ابلاغ با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی اجرایی کنند و در این زمینه هیچگونه مسامحه‌ای نداشته باشند.

معاون استاندار در بخش دیگر سخنانش با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه خاطرنشان کرد: با توجه به ساختار اجتماعی و فرهنگی استان و وجود حجم زیادی از بازماندگان از تحصیل در سطح مدرسه و دانشگاه، در حال حاضر فضای بسیار خوبی برای ایجاد پردیس‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق مختلف استان فراهم است و با تقویت زیرساخت ها و امکانات موجود طی سال های آینده شاهد پیشرفت های کمی و کیفی در این راستا و استقبال بیشتر از این مراکز خواهیم بود.

علی زینی وند گفت: ضرورت دارد؛ دانشگاه‌های منطقه سیستان از نظر پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف هم پوشانی داشته باشند و رشته‌های فن محور و کاربردی را تقویت کنند تا در همه مشاغلی که در استان داریم از شیلات و گردشگری گرفته تا ترانزیت و تجارت و منطقه آزاد کاربرد داشته باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در پایان اظهار داشت: تمرکز دانشگاه آزاد بر رویکرد پذیرش و جذب دانشجویان خارجی با حذف قوانین دست و پا گیر و رعایت ملاحظات امنیتی بسیار حائز اهمیت است چرا که با پذیرش این دانشجویان علاوه بر درآمدزایی برای دانشگاه، این افراد تحصیل کرده می توانند سفیران فرهنگی تاثیرگذار برای جمهوری اسلامی ایران باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار