نام نویسی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن از ساعت ۱۰ صبح امروز (شنبه ۴ مرداد ماه) برای متقاضیان واجد شرایط در سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 25 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ، لازم است ابتدا از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ در مرحله نخست ، نام نویسی و سپس در زمان‌بندی اعلامی در سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی www.tem.mrud.ir ثبت نام خود را تکمیل کنند.

 میزان تسهیلات به واجدان شرایط در شهر تهران ، 50 میلیون تومان با اقساط 540 هزار تومان ، در سایر کلانشهرها 30 میلیون تومان با اقساط 320 هزار تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان با اقساط ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

متقاضیان این تسهیلات ، باید شرایطی مشابه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن داشته باشند ، همچنین تازه عروس و داماد ها ، خانه اولی ها و خانوارهای بالای ۵ نفر در اولویت برای دریافت این وام قرار دارند. کارگران و حقوق بگیران ثابت (با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر) ، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار مشمول دریافت این وام هستند. همچنین وثیقه های لازم برای دریافت این تسهیلات متعاقبا از طریق سامانه طرح اقدام ملی اعلام خواهد شد.

 متقاضیان باید شرایط مندرج در ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی را داشته باشند. شرایط لازم برای اخذ تسهیلات ودیعه مسکن داشتن فرم (ج) سبز ، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد ، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا است. دارا بودن اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و داشتن کد رهگیری  نیز الزامیست.

  هم اکنون وام ودیعه مسکن برای واحد‌های تا ۷۵ متر در تهران و ۹۰ متر برای شهرستان‌ها است و متقاضیان باید حتما کد رهگیری دریافت کنند.

 مهلت ثبت نام در ساعت ۲۴ روز پنج شنبه (۹ مرداد) به پایان خواهد رسید. همچنین لازم است تا شماره تلفن همراه متقاضی که از طریق آن پیامک ارسال می‌شود به نام فرد متقاضی باشد.

 به زودی زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به نشانی www. Tem.mrud.ir اعلام خواهد شد.

 وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده مدت زمان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن یک ساله است و تمدید آن منوط به تصویب در هئیت دولت است و متقاضیان می‌توانند از این هفته تسهیلات را در صورت تکمیل اطلاعات و تشکیل پرونده از بانک‌ها دریافت کنند.

 محمد اسلامی گفته همزمان با افزایش قیمت مسکن در بخش اجاره ، دولت تصمیماتی را برای کنترل قیمت در این بخش در دستور کار خود قرار داد تا بتواند التهاب این بازار را کاهش دهد. در ابتدا هیئت دولت تعیین سقف قیمتی حداکثری ۲۵ درصد افزایش اجاره بها را برای شهر تهران و تمدید اجاره تا سه ماه پس از سفید شدن وضعیت شهر از ویروس کرونا را اعلام کرده بود، حال پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن دومین گام دولت برای کاهش التهابات بازار اجاره مسکن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار