نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با تصریح بر تقویت اصناف در رزمایش مواسات و همدلی گفت: سعی کنیم گردش پول را که برای خرید بسته‌های معیشتی اختصاص می‌دهیم، در بین همه طیف‌های مختلف اصناف وجود داشته باشد تا همه بهره‌مند شوند و این گردش مالی خود باعث تقویت اصناف ‌شود. تأکید بر مسجدمحوری در رزمایش مواسات و همدلی
کد خبر: ۸۸۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱ 26 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه قرارگاه مواسات و همدلی استان فارس جهت استمرار کمک به نیازمندان با تقدیر از همه تلاش‌هایی که در ماه‌های گذشته برای کمک به مستمندان و نیازمندان شکل گرفت، اظهار کرد: امید به اینکه به برکت وجود مقدس حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) و عید غدیر اوج قله ارادت‌های ما نسبت به آن بزرگوار است و باید در مرحله دوم اقدامات قرارگاه مواسات و همدلی نیز بتوانیم کارهای شایسته و خداپسندانه‌ای انجام دهیم.

وی با تصریح بر اثر اجتماعی این اتفاق افزود: خود این اتفاق یک اثر بسیار نیک اجتماعی دارد و آن احساس آرامش و رضایتی است که در مردم ایجاد می‌شود؛ همان‌طور که در قرآن کریم می‌فرماید «لَوْ أَنْفَقْتَ مَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا مَا أَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ»، شما اگر هزاران هزار میلیارد پول‌خرج‌کنید نمی‌توانستید تألیف قلوب دهید اما با این نگاه اخلاقی که رهبر معظم انقلاب آغازگر آن بودند، تألیف قلوب ایجادشده است و کار راحت‌تر است و صمیمی‌تر پیش می‌رود.

تعمیق انسجام و وحدت مردم در مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: هدف ما در مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی این است که انسجام و وحدت میان مردم تعمیق و گسترش یابد که این نیاز جدی نظام ما در بعد امنیتی و سیاسی است.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: در روایتی از معصوم داریم که خیر رساندن مانند باران است که به خوب و بد باید ببارد، این حس را ایجاد کنید که شما در قالب این قرارگاه باران هستید و به همه‌جا می‌بارید و به مخاطب کاری نداشته باشید.

به اعتقاد تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)؛ این فرد مخاطب شما با هر نگاه و عقیده‌ای، یک ایرانی نیازمند است و به این موضوع ‌توجه کنیم چون دل‌ها را نرم می‌کند و صفایی در جامعه حاکم می‌شود که بسیار مفید است.

تقویت دستاوردهای اجتماعی در زمان بلا

وی با تصریح بر تقویت دستاوردهای اجتماعی در زمان بلا بیان کرد: بحثی تحت عنوان دستاوردهای اجتماعی کرونا شروع شد که کرونا باعث شد یکسری از همدلی‌ها و توجه به هم نوع را دوباره به دست بیاوریم نظیر اتفاقی که در دفاع مقدس بود، ولو اینکه جنگ برای ما مشکل و بلا بود ولی یک آثار مثبتی در کنار آن به دست آوردیم. خوب است این دستاوردها مدنظر دوستان باشد و در مرحله بعدی این موارد را تقویت کنیم. به‌خصوص با این سرفصل خدمات که بسیار قابل توسعه است.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: نکته دیگر این است که کمک‌ها قابل تنظیم با نیازهای خانواده‌ها باشد اما باید دقت کنیم چون راه‌حل خود می‌تواند آسیب داشته باشد و باید دائماً به‌صورت هوشمند آن را تنظیم کنیم.

تقویت همه طیف‌های اصناف با مدیریت بسته‌های معیشتی

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با تصریح بر تقویت اصناف در رزمایش مواسات و همدلی گفت: سعی کنیم گردش پول را که برای خرید بسته‌های معیشتی اختصاص می‌دهیم، در بین همه طیف‌های مختلف اصناف وجود داشته باشد تا همه بهره‌مند شوند و این گردش مالی خود باعث تقویت اصناف ‌شود. تأکید بر مسجدمحوری در رزمایش مواسات و همدلی

وی با تأکید بر مسجدمحوری بیان کرد: این کار آسانی نیست اما باید مدیریت کنیم. اگر بخواهیم هوشمند و دقیق کار انجام شود راه‌حل اساسی این است که به بحث محله محوری و مسجد محوری برگردیم که در قسمت اول رزمایش مدنظر بود.

امام‌جمعه شیراز بر اشاره به تقویت گروه‌های جهادی نیز عنوان کرد: این رزمایش فرصت خوبی است که پایگاه‌ها، گروه‌های جهادی، مساجد و محله‌ها را فعال کنیم تا همدیگر را پیدا کنند. سعی کنیم از فرصت‌هایی که در رزمایش است استفاده کنیم و همه در محلات همدیگر را بهتر بشناسند و این‌گونه سرویس و خدمات بهتر ارائه می‌شود.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: امروزه به‌خصوص در شهرهای بزرگ این آسیب اجتماعی وجود دارد که ممکن است عده‌ای ازنظر فیزیکی در کنار یکدیگر زندگی کنند ولی ازنظر همدلی و صمیمیت اصلاً به هم نزدیک نیستند و این فرصت نزدیک شدن دل‌ها به هم را با محوریت محله و مسجد و پایگاه‌ها و گروه‌های جهادی که مربوط به محلات و مساجد هستند، باید تقویت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با یادآوری یک رسم قدیمی گفت: این رسم قدیمی را یادآوری می‌کنم که اگر کاری می‌کنید معلوم باشد که چه کسی بانی کار‌ است؟ گروه‌های جهادی سبب ایجاد انگیزه می‌شوند اما باید تلاش کنیم که بانی کار هم دیده شود و بعد مردم از اینکه سازمانی امکاناتی در اختیار دارد ناراحت نخواهند بود اما اگر بانی کاردیده نشود اعتراضات وجود خواهد داشت مثلا ممکن است قشرهایی از مردم بپرسند کمیته امداد یا اوقاف، بنیاد مستضعفین، ستاد اجرایی فرمان امام و نهادها و دستگاه‌های مشابه چه می‌کنند؟ بنابراین باید معلوم باشد که نقش این سازمان‌ها در مواسات و همدلی و کمک به نیازمندان چیست.

تأکید بر حفظ کرامت نیازمندان در رزمایش مواسات و همدلی

آیت‌الله دژکام با تأکید بر حفظ کرامت نیازمندان اضافه کرد: مراقب همه این موارد باشید، زیبایی کار به همین است که این ظرافت‌ها را به همراه داشته باشد. نوع تحویل بسته‌های معیشتی هم مهم است. حس خوب ایجاد کنید و حرمت و آبروی نیازمند را ایجاد کنید.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا پایگاه مجازی حال خوب یا حس خوب ایجاد شد، گفت: در مجموعه خود ما و کارگروه سلامت چند مجموعه ارزشمند در فضای مجازی شکل گرفت که عمدتا برای ایجاد حال و حس خوب است.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از همه اعضا و فعالان قرارگاه مواسات و همدلی استان فارس ابراز امیدواری کرد: برای عید غدیر یک حرکت چشمگیر و ارزشمند راه بیافتد.

به اعتقاد امام‌جمعه شیراز؛ غدیر را باید جلوه داد؛ ویژگی غدیر این است که همراه با شادی است و بعد از آن محرم و صفر است. غدیر فرصتی است برای لبخند مردم تا حس خوب داشته باشند. در دهه ولایت که جشن‌ها برپا خواهد بود صفایی در جامعه ایجاد کنید.

آیت‌الله دژکام با تصریح بر آرامش مردم گفت: خدا در قرآن فرموده است أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ و این آرامش اگر نیاز نبود که خداوند در قرآن به آن اشاره نمی‌کرد. حال چگونه آرامش ایجاد کنیم؟ این رزمایش شما آرامش‌بخش بوده است و از تک‌تک شما تشکر می‌کنم و افتخار می‌کنیم که شما به جامعه آرامش تزریق کردید و در مرحله بعدی رزمایش به‌صورت بهتری کار را پیش می‌بریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار