اولتیماتوم فرماندار فردیس؛
فرماندار فردیس با بیان اینکه برخی از اعضای شورای شهر فردیس با عنوان اینکه مرخصی گرفته‌اند از حضور در جلسات شورا خودداری و مانع تشکیل جلسه می‌شوند، گفت: این موضوع به شورای حل اختلاف استان ارجاع خواهد شد و در صورت ادامه این وضعیت، ممکن است کار به انحلال شورا و یا سلب عضویت اعضای متخلف بکشد.
کد خبر: ۸۸۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 27 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» ابوالفضل اینانلو در خصوص آخرین وضعیت شورای شهر فردیس و روند انتخاب شهردار، گفت: جلسات شورای شهر فردیس اخیراً به دلیل حضور نیافتن اعضا تشکیل نشده و با توجه به اهمیت فردیس و لزوم انجام امور مردم و از طرف دیگر انتخاب شهردار این شهر پرجمعیت، به عنوان فرماندار به حضور اعضا و تشکیل جلسات تأکید دارم.

اینانلو افزود: برخی از اعضای شورای شهر فردیس، گرفتن مرخصی را دلیل حضور نیافتن خود در جلسات شورا و تشکیل نشدن جلسات عنوان می‌کنند اما قانون در خصوص مرخصی اعضا مشخص است و بحث این است که در این شرایط مردم منتظر تشکیل جلسه شورا هم برای انجام امور خود و هم برای انتخاب شهردار هستند.

وی در ادامه با اشاره به انجام وظایف نظارتی توسط فرمانداری فردیس خاطرنشان کرد: در طول فعالیت شورای شهر فردیس، براساس وظایفی که قانون برای فرماندار تعیین کرده به موضوعات مختلف ورود داشته‌ایم و تذکرات لازم را چه به صورت شفاهی و چه به صورت کتبی به اعضای شورا داده‌ایم و مواردی هم به هیئت حل اختلاف ارجاع و منجر به صدور حکم شده است. در خصوص تشکیل نشدن جلسات هم مستندات لازم جمع‌آوری شده و به هیئت حل اختلاف ارجاع خواهد شد.

فرماندار فردیس اعلام کرد: این وضعیت طبق قانون و تصمیم هیئت حل اختلاف حتی ممکن است به سلب عضویت اعضا و یا انحلال شورای شهر فردیس منجر شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مراجعات مردمی به فرمانداری فردیس در روزهای اخیر به تعطیلی جلسات شورای شهر فردیس و معطلی امور مربوط می‌شود، تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد برخی اعضا با ادامه تعطیلی جلسات، بیشتر از این باعث نارضایتی مردم فردیس شوند و مسائل به حاشیه برود و این مسأله رنگ اعتراضات مردمی به خود بگیرد، بر همین اساس مثل گذشته طبق قانون به موضوع ورود کرده‌ایم و موضوع به هیئت حل اختلاف منعکس خواهد شد.

فرماندار فردیس در خصوص انتخاب شهردار هم خاطرنشان کرد: ما طبق قانون هیچ دخالتی در انتخاب شخص نداریم و فقط تأکید بر انتخاب شهردار واجد شرایط در سریعترین زمان و با اکثریت و یا حتی اتفاق آرای اعضای شورای شهر است چون شهرداری که با رأی 9 عضو شورا انتخاب شود قطعاً می‌تواند قوی‌تر عمل کند.

وی با بیان اینکه نبود شهردار باعث معطلی امور شهر فردیس شده است گفت: این اختلافی که در میان اعضای شورای شهر فردیس در برابر شهرداران وجود داشته جای تأسف دارد و معمولاً در طول این مدت به شکل ترکیب چهار عضو مخالف یا موافق و از طرف دیگر پنج عضو موافق یا مخالف بوده است. دود این ترکیب‌ها و اختلافات به چشم مردم می‌رود.

اینانلو ادامه داد: ما بر همدلی، اتحاد، تعامل و هماهنگی بین اعضای شورای شهر برای پیشبرد هر چه بهتر امور شهر تأکید داریم. امور مردم به هیچ وجه نباید روی زمین بماند بنابراین انتظار داریم جلسات شورا تشکیل و انتخاب شهردار طبق قانون پیش برود و شورای در این یک سال باقی مانده عملکرد بهتری از خود بر جا بگذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار