مدیرکل فنی و حرفه ای استان البرز گفت: امکان اجباری شدن مهارت آموزی در پادگان‌ها وجود دارد، چرا که این موضوع برای مهارت آموزی سربازان بر اساس آمایش سرزمین و نیاز کسب و کار، سربازان امری مهم به شمار می‌آید.
کد خبر: ۸۸۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 27 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» تقی غیاثی تبار در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت در این اداره کل برگزار شد، اظهارکرد: اجرای پروژه‌های اشتغال مهارت محور از جمله موارد مورد اهمیت این اداره کل است.
وی بیان کرد: این پروژه با هدف کاهش زمان انتظار برای دسترسی به شغل از طریق مهارت و در راستای تقویت و توسعه اشتغال استان و نهادینه سازی فرهنگ مهارت آموزی و خود اشتغال و کارآفرینی به عنوان پایلوت در البرز اجرا شده است.
غیاثی تبار با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه مسئله اشتغال برای جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد : طراحی و ایجاد مسیری کوتاه و مطمئن برای اشتغال پایدار ضروری است.
وی تصریح کرد: پروژه اشتغال مهارت محور ‌که در اولین نشست استانی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استاندار البرز مطرح و مورد توافق قرار گرفت در راستای تحقق جهش تولید و توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و عملیاتی شدن شعار «نهضت مهارت افزایی» وزیر تعاون در سال رونق تولید در استان البرز، اجرایی شد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز افزود: پروژه اشتغال مهارت محور بر اساس ظرفیت‌های موجود استان در بخش‌های دولتی و غیر دولتی تعریف شده است که دو بخش کوتاه مدت، ویژه کارجویان ماهر و بلند مدت، ویژه کارجویان فاقد مهارت دارد.
غیاثی با اشاره به اینکه با اجرای پروژه برای 9 هزار و 400 البرزی شغل ایجاد خواهد شد، ادامه داد: در صورت موفقیت توسط سازمان فنی و حرفه ای به سایر استانها، تعمیم می‌شود.
وی در بخش دیگری به راه اندازی سامانه سرباز ماهر اشاره کرد و یادآور شد: امکان اجباری شدن مهارت آموزی در پادگان‌ها وجود دارد، چرا که این موضوع برای مهارت آموزی سربازان بر اساس آمایش سرزمین و نیاز کسب و کار، سربازان امری مهم به شمار می‌آید.
غیاثی تبار تصریح کرد: همچنین در حوزه ساماندهی کودکان کار نیز اقداماتی در دستورکار قرار دارد که در این میان می‌توان اشاه کرد که یکی از بخش های آموزشی مرکز، توانمندسازی گروه های آسیب پذیر است در این راستا تفاهم نامه ای نیز با انجمن کودکان کار انجام شد و دوره های آموزشی متناسب با نیاز این کودکان انجام شود.
وی افزود: از نظر قانون کار، موظف به آموزش مهارت برای رده سنی 15 سال به بالا هستیم لذا در این ارتباط هیچ محدودیتی نداریم و در بحث آموزش آماده هر گونه همکاری هستیم چراکه اگر این قشر از جامعه بتوانند به اشتغال برسند قطعا اثرات مثبتی در جامعه خواهند داشت.
وی با اشاره به حدود 500 مرکز آموزشی آزاد در شرایط فعلی 450 آموزشگاه البرز را فعال اعلام کرد و ادامه داد : در شهرستانهای ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد نیز هر یک از مراکز فنی و حرفه ای مشغول به فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار