در ادامه دید وبازدید نمایندگان جدید مجلس با مدیران استان
به گزارش تابناک سمنان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان در دفتر نماینده مردم دامغان در مجلس ادعا کرد: اطلاعات موقوفات مستعد و دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری استان گردآوری شده تا بتوانیم نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کنیم.
کد خبر: ۸۸۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 27 July 2020

 

پیگیری پرونده‌های حقوقی اوقاف سمنان در اولویت قرار می‌گیرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان پیش از ظهر دوشنبه در نشستی با نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی به میزبانی دفتر وی ضمن بیان اینکه بانک اطلاعاتی موقوفات قابل سرمایه گذاری سمنان ایجاد شد، ابراز کرد: اطلاعات موقوفات مستعد و دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری در قالب کتابچه سرمایه‌گذاری جمع‌آوری‌شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی درباره مزیت‌های جذب سرمایه گذار برای موقوفات، بیان داشت: سرمایه‌گذاری در این موقوفات منجر به افزایش بهره‌وری و بالا رفتن عوائد موقوفات به میزان قابل‌توجهی می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی با بیان اینکه مزیت‌ها، ویژگی‌ها، معرفی موقوفه و… در این بانک اطلاعاتی گردآوری شده تا بتوانیم راحت‌تر سرمایه گذاران را به انجام سرمایه گذاری ترغیب کنیم، بیان کرد: موقوفات زیادی در گوشه و کنار شهرهای استان وجود دارد و به‌واسطه موقعیت خوبشان از ظرفیت مناسب برای سرمایه‌گذاری برخوردارند لذا باید این موقوفات معرفی شوند.

علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی کوتاه ضمن بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاری در موقوفات انجام می‌شود اما قبل از آن می‌بایست فهرست موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری در شهرستان دامغان مشخص شود، گفت: در صورتی که اوقاف این اقدام را صورت دهد با سرمایه‌گذاران در این بخش مذاکره می‌کنیم.

تحریریه تابناک:آنچه برای یک سرمایه گذار از جهت انتخاب موضوع مد نظر برای سرمایه گذاری مهم است،مشخص بودن نرخ بازگشت سرمایه می باشد، در غیر این صورت سرمایه گذاران رغبتی در این خصوص نخواهند کرد.

البته که ورود به حوزه وقف مطابق موازین دین مبین اسلام مورد تاکید واقع شده است لیکن وظیفه کارشناسان و مسئولین سازمان اوقاف تسهیل سرمایه گذاری است. امید است این اصل مهم رعایت گردد. 

 

 ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار