طبق تحقیقات کارشناسان دنیای پزشکی رژیم غذایی نقش مهمی بر سلامت چشم‌ها در دوران میانسالی و جلوگیری از ابتلا به یک بیماری خطرناک دارد.
کد خبر: ۸۸۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 29 July 2020

مهمان ناخوانده خطرناکی که با هدف نابینا کردن قدم روی چشمتان می گذارد

به گزارش تابناک سمنان: بیشتر اشخاص با افزایش سن درگیر یک بیماری به نام گلوکوم یا «آب سیاه» می‌شوند که طبق گفته کارشناسان حوزه سلامت با یک رژیم غذایی مناسب به آسانی می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد. شاید ندانید، اما این عارضه خطرناک به راحتی می‌تواند سبب آسیب عصب بینایی و در نتیجه کوری شود. 

طبق اعلام هلث دی نیوز پس از بررسی‌های بسیار و انجام آزمایشی مخصوص مشخص شده است که اگر میزان کربوهیدرات غذای مصرفی خود را کاهش دهیم، احتمال ابتلا به این عارضه تا حد چشمگیری کاهش می‌یابد.

بر اساس مطالعات صورت گرفته بر سوابق پزشکی ۱۸۵ هزار شخص ۴۰ تا ۷۵ ساله طی سال‌های ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۷ و تحقیقی سه مرحله‌ای در آمریکا، همچنین واکاوی رژیم غذایی و سلامت افراد شرکت کننده در این پروژه مشخص شد که نوع خوراک مصرفی کم کربوهیدرات و همچنین حاوی میزان بالای پروتئین گیاهی، کاهش ۲۰ درصدی خطر ابتلا به آب سیاه را به همراه داشته است. به عبارتی دقیق‌تر رژیم غذایی مذکور متابولیت‌های مناسب بر روی عصب نوری غنی از میتوکندری ایجاد کرده که ناحیه آسیب دیده از بیماری آب سیاه است.

شاید ندانید، اما این بیماری مهم‌ترین و رایج‌ترین دلیل نابینایی در آمریکا و «گلوکوم زاویه باز اولیه» رایج‌ترین نوع آن بوده است که اغلب بیماران نشانه‌های خاصی تا قبل از پیشرفت عارضه ندارند و بیشتر دید محیطی آن‌ها فقط دچار اختلال خواهد شد.

در پایان این نکته حائز اهمیت است که حتی در صورت ابتلا به گلوکوم زاویه باز اولیه شاید رژیم غذایی مذکور از پیشروی این بیماری جلوگیری نکند، اما قطعا رعایت آن برای افراد پرخطر مفید خواهد بود و شانس مبتلا نشدن آن‌ها را به عارضه گلوکوم را افزایش می‌دهد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار