معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری البرز با اشاره به اینکه توزیع ماسک به صورت مستمر در سطح استان انجام می‌شود، گفت: داروخانه‌ها و مراکز فروش اجازه ندارند ماسک را بیش از هزار تومان به فروش برسانند.
کد خبر: ۸۸۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 29 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» نورمحمد فردی با اشاره به آخرین تصمیم ستاد استانی کرونا مبنی بر تعطیلی برخی از مشاغل پرخطر در استان اظهار کرد: طبق این تصمیم بنا شده تا 10 مرداد ماه برخی از مشاغل پرخطر که لیست آنها طی هفته‌های گذشته اطلاع رسانی شده، تعطیل باقی بمانند.

وی ادامه داد: در حال رصد وضعیت شیوع و کنترل کرونا در استان هستیم و اگر لازم باشد این محدودیت و تعطیلی‌ها در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت و این امر منوط به تصمیم ستاد استانی کرونا در جلسه آخر هفته است.

وی توضیح داد: در حال حاضر بیش از 75 میلیون نفر از مردم ایران در مناطق قرمز شیوع کرونا زندگی می‌کنند که این نشان می‌دهد باید بیش از گذشته نسبت به رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست‌ها حساسیت نشان دهیم تا برای خود و دیگران مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: بدون شک اگر مردم در موج دوم شیوع کرونا کنار مسئولین نباشند و همکاری لازم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشته باشند، شکست کرونا بسیار دشوار خواهد بود.

این مسؤول در پاسخ به اینکه چرا طی چند روز گذشته ماسک در داروخانه‌ها کمیاب شده، اظهار کرد: تنها یک کارخانه در البرز موظف شده روزانه 200 هزار ماسک بین داروخانه‌ها و هلال احمر توزیع کند و سایر واحدهای تولیدی هم مشغول تولید اقلام حفاظتی هستند ولی با توجه به مصرف زیاد ماسک در استان، برخی روزها تولید صورت گرفته پاسخگوی نیاز جمعیت سه میلیونی البرز نیست.

فردی همچنین به قیمت مصوب ماسک اشاره کرد و افزود: ماسک در داروخانه‌ها باید به قیمت هزار تومان به فروش برسد و بیش از این تخلف محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: دستگاه‌های نظارتی به طور مستمر در حال رصد وضعیت عرضه ماسک در استان هستند و در صورت مشاهده تخلف با عاملان برخورد قانونی مقتضی را انجام می‌دهند و از مردم درخواست می‌شود در این مسیر یاریگر بازرسان باشند و تخلفات را گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار