رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از هزینه ۱۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای توسعه زیرساخت های حوزه سلامت در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 29 July 2020

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از هزینه ۱۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای توسعه زیرساخت های حوزه سلامت در این استان خبر داد.

سید عباس موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اوج گیری مجدد بیماری کرونا در استان مازندران از نیمه دوم تیرماه امسال، از انجام اقدامات گسترده در تامین تجهیزات زیرساختی در حوزه درمان و بهداشت شهرستان ها در راستای مقابله با بیماری کرونا خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ضرورت تجهیز مراکز درمانی برای ارایه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کرونا، تلاش کردیم نیازهای بیمارستان‌های تابعه دانشگاه را در زمینه تجهیزات و امکانات با توجه به شرایط حساس مناطق درگیر استان اولویت بندی و تامین کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی پیش از موعد مقرر اورژانس بیمارستان ۱۷ شهریور آمل به عنوان یکی از پروژه های مهم دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریالی در شهرستان آمل انجام و با توجه به وضعیت بحرانی شهر آمل در زمینه تعداد بیماران مبتلا به کرونا راه اندازی این پروژه کمک شایانی به سیستم درمانی آمل برای درمان بیماران کرونایی می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از خرید یک دستگاه CT اسکن برای بیمارستان ۱۷ شهریور شهرستان آمل خبر داد و گفت: دستگاه سی تی اسکن از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هزینه ۱۵ میلیارد ریالی خبر داد که به زودی این دستگاه به زودی نصب و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

موسوی با اشاره به نیاز بیماران مبتلا به کرونا به اکسیژن، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ماه گذشته، مراحل درخواست تامین ۱۳ دستگاه اکسیژن‌ساز برای مراکز درمانی استان به وزارت بهداشت انجام داد که با توجه به اهمیت موضوع و با پیگیری های مدیریت دانشگاه، تاکنون همه این دستگاه ها از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مازندران خریداری شد که از این تعداد ۲ دستگاه اکسیژن ساز با اعتبار ۴۱ میلیارد ریال در بیمارستان امام‌خمینی(ره) آمل، یک دستگاه بیمارستان در امام‌علی (ع) آمل با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال و یک دستگاه در بیمارستان امام‌رضا (ع) شهرستان آمل با اعتبار ۱۸ میلیارد نصب و راه اندازی شد.

وی ادامه داد: یک دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال، ۲ دستگاه در بیمارستان بوعلی سینا ساری با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال، ۲ دستگاه در بیمارستان رازی قائم شهر با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال، یک دستگاه در بیمارستان امام خمینی ره بهشهر با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال، یک دستگاه در بیمارستان شهدا زیراب با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، یک دستگاه در بیمارستان عزیزی جویبار با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و یک دستگاه برای بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر با ۱۱ میلیارد ریال در نظر گرفته شد که مراحل نصب و راه اندازی این دستگاه ها در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، افزود: همچنین مطابق برنامه تدوین شده جهت تامین دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستانهای شهید بهشتی نوشهر، امام خمینی(ره) فریدونکنار و فاطمه زهرا(س) ساری درخواست های لازم از وزارت بهداشت صورت گرفت و در هفته های آینده نسبت به خرید، تحویل، نصب و راه اندازی این دستگاه ها اقدام خواهد شد.

هزینه ۱۷۱ میلیارد ریالی برای مبارزه با کرونا در غرب مازندران

موسوی ادامه دارد: در غرب مازندران نیز علاوه بر توسعه و تجهیز بخش اورژانس با هزینه ۱۰ میلیارد ریال در بیمارستان امام خمینی(ره) نور، راه اندازی بخش ایزوله منفی تنفسی با هزینه ۵۵ میلیارد ریال، تامین ۲ دستگاه ونتیلاتور با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال و ۴ دستگاه کمک تنفسی بای پپ با اعتبار یک میلیارد ریال در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر ، راه اندازی بخش ایزوله تنفسی با ۵ تخت ویژه به همراه تریاژ تنفسی و تامین سایر تجهیزات بیمارستانی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در بیمارستان شهید رجایی تنکابن بخشی از اقدامات لازم برای مبارزه با کرونا در غرب استان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: همچنین تامین دستگاه های اکسیژن ساز، سونوگرافی پیشرفته، رادیولوژی و ۷ دستگاه کنسول گازهای طبی با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال در بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر و ارتقای دستگاه اکسیژن ساز و تامین تجهیزات پزشکی مانند ونتیلاتور پرتابل و ۴ دستگاه کمک تنفسی بای پپ و غیره با اعتبار ۸ میلیارد ریال در بیمارستان طالقانی چالوس، برای کمک به درمان بیماران کرونایی این منطقه با هزینه ۳۰ میلیارد ریالی نسبت به تامین دستگاه های کپسول اکسیژن پشتیبان و تجهیزات و وسایل حفاظت فردی در بیمارستان های این منطقه اقدام شد.

وی افزود: در این میان نقش خیرین سلامت غرب استان با کمک بیش از ۶۰ میلیارد ریالی به حوزه درمانی در راستای به ثمر رسیدن برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مبارزه با بیماری کرونا در این منطقه ستودنی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که مقرر شده بیمارستان خاتم الانبیا (ص) بهشهر به عنوان یک پروژه ملی رسما از سوی مسئولین مورد افتتاح قرار گیرد، اظهار کرد: این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۸۵۴ میلیارد ریال احداث و تجهیز شد و به عنوان سومین بیمارستان شهرستان بهشهر از ابتدای اسفند ماه سال گذشته همزمان با شیوع کرونا در استان مازندران مشغول ارائه خدمات درمانی به بیماران در منطقه شرق استان است.

موسوی با اشاره به سایر پروژه های مهم دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با هدف کاهش مشکلات بخش های درمانی و ارائه خدمات بیشتر به بیماران به ویژه مبتلایان کرونا، در هفته جاری اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) نور با اعتبار ۱۰ میلیاردی و با کمک خیرین، کلینیک ویژه تخصصی بهشهر با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، کلینیک ویژه تخصصی گلوگاه با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال و مرکز بهداشت روستایی جنید در قائمشهر با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توسعه زیرساخت‌ها و افزایش تجهیزات درمانی و بهداشتی در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم مازندران به زودی شاهد فروکش بیماری کرونا در شهر های قرمز استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار