معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام؛
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام گفت: ۲ هزار و ۱۸ داوطلب ایلامی فردا نهم تیرماه در آزمون دکتری شرکت می‌کنند که از این تعداد ۸۹۵ داوطلب را زنان و ۷۷۳ داوطلب را مردان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 30 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مصطفی نعمتی اظهار داشت: سال گذشته تعداد شرکت‌کنندگان آزمون دکتری در ایلام ۲ هزار و ۲۵۴ نفر بود که امسال این آمار کاهش یافته است.

وی افزود: این دانشگاه ظرفیت برگزاری آزمون برای بیش از ۲ هزار داوطلب را دارد اما امسال بدلیل شیوع کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یک هزار و ۶۶۸ داوطلب در حوزه دانشگاه ایلام حضور دارند.

نعمتی یادآور شد: محل آزمون همه داوطلبان زن معادل ۸۹۵ نفر با ۲ حوزه فرعی و ۷۷۳ داوطلب مرد با یک حوزه فرعی در دانشگاه ایلام است.

وی ادامه داد: همچنین محل آزمون ۳۵۰ نفر از داوطلبان مرد نیز در دانشگاه باختر است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام گفت: پس از شیوع کرونا در کشور، این آزمون بزرگترین تجمع در سراسر کشور است و چندین بار زمان برگزاری آن به تعویق افتاده است اما با اتخاذ تمهیدات لازم و الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردا همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

نعمتی اظهار داشت: همه داوطلبان ملزم به استفاده از ماسک تا پایان حضور خود در جلسه هستند و از ورود افراد بدون ماسک به محل آزمون جلوگیری می‌شود، همچنین صندلی‌های داوطلبان در فاصله یک و نیم متری قرار گرفته‌اند.

وی افزود: سال‌های گذشته داوطلبان مورد بازدید بدنی قرار می‌گرفتند اما اکنون بدلیل پرهیز از هرگونه تماس بدنی با افراد از راکدهای مخصوص استفاده می‌شود و ماموران نیز مجهز به تجهیزات پزشکی از جمله ماسک، گان و تب‌سنج هستند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام اظهار داشت: برای آن دسته از افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند و یا هم اکنون مبتلا هستند محل جداگانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمهیدات خاص فراهم شده است و از داوطلبان تقاضا می‌شود حتما بیماری خود را اعلام کنند تا بتوان از انتقال آن به دیگران جلوگیری کرد.

نعمتی ادامه داد: همچنین نمایندگان مرکز بهداشت استان در محل برگزاری آزمون حضور دارند تا داوطلبانی که دارای علائم یا مشکوک به بیماری هستند را شناسایی و به محل آزمون مخصوص منتقل کنند.

داوطلبان از آوردن تلفن همراه به محل آزمون خودداری کنند

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام گفت: بدلیل الزام رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بخش امانات دانشگاه بدلیل جلوگیری از تجمع تعطیل شده است و به داوطلبان تاکید می‌شود از آوردن هرگونه وسیله غیر از مدارک مورد نیاز شرکت در آزمون از جمله موبایل و کیف خودداری کنند.

نعمتی یادآور شد: هر سال برحسب وظیفه دانشگاه از داوطلبان پذیرایی می‌کند و امسال نیز با رعایت کامل موارد بهداشتی کیک و آب معدنی فراهم شده اما چنانچه داوطلبان خوراکی‌های خود را از منزل به همراه داشته باشند، بهتر است.

وی اضافه کرد: از آوردن همراه و افراد خانواده به محل دانشگاه خودداری شود زیرا از ورود آنها جلوگیری می‌شود.

نعمتی ادامه داد: ورودی دانشگاه‌های محل برگزاری آزمون از ساعت ۶ و نیم صبح باز می‌شود و داوطلبان برای جلوگیری از تجمع  سعی کنند زودتر از زمان آغاز آزمون در حوزه خود حاضر شوند.

وی افزود: ساعت هشت و نیم ورودی حوزه‌ها بسته می‌شود و ساعت ۹ نیز آزمون دکتری آغاز می‌شود و معمولا بین سه تا چهار ساعت طول می‌کشد.

نعمتی در خصوص ایاب و ذهاب داوطلبان نیز گفت: پارکینگ دانشگاه ایلام برای جلوگیری از ترافیک در دانشگاه آماده شده است و با توجه به اینکه هر ساله سرویس‌های دانشگاه در این زمان فعال هستند امسال نیز هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما داوطلبان به ندرت از این وسایل نقیله استفاده می‌کنند.

وی  یادآور شد: برای آن دسته از دواطلبان که خودرو ندارند و تمایلی هم به استفاده از سرویس‌های نقلیه عمومی ندارند می‌توانند از آژانس دانشگاه استفاده کنند.

هفت هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد شرکت می‌کند

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام گفت: هفت هزار داوطلب ایلامی در آزمون کارشناسی ارشد شرکت می‌کنند.

نعمتی اظهار داشت: این آزمون هفته آینده طی چهار روز و در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه در دانشگاه پیام نور، آزاد، باختر و دانشگاه ایلام با سه حوزه فرعی برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون سراسری دانشگاه‌ها نیز نسبت به سال‌های گذشته طی روزهای بیشتری برگزار می‌شود و آموزش و پرورش نیز وارد پوشش دادن این آزمون حتی در شهرستان‌ها می‌شود.

نعمتی تاکید کرد: امیدواریم این آزمون با کمترین آسیب در سراسر کشور با همکاری و همراهی دواطلبان برگزار شود و شاهد برگزاری آزمون‌های پیش‌رو باشیم.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار