استاندار قم گفت: تصادفات و حوادث رانندگی بار مالی و روانی بسیاری بر جامعه تحمیل می کند، از این رو نهادهای فرهنگی باید فرهنگ ترافیکی را در استان توسعه دهند.
کد خبر: ۸۸۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 30 July 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست چهارشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم افزود:‌ باید تعداد فوتی‌ها در تصادفات رانندگی را به حداقل برسانیم و دستگاه‌های اجرایی در این راستا باید همکاری و مشارکت جدی با مسؤولان امر داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات گسترده جهت برطرف کردن نقاط حادثه خیز قم، گفت: طرح‌های پیشنهادی پلیس راهور استان پس از جمع بندی، برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی ارسال خواهد شد.

استاندار قم همچنین با اشاره به ابلاغیه ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید سعید قربان در مناطق غیر سفید، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم بر اساس این مصوبات، بزرگداشت اعیاد قربان و غدیر به خوبی در استان برگزار شود.

اهدای رایگان کلاه ایمنی به موتورسواران قمی را پیگیری می‌کنیم

عضو هیأت رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مسأله کاهش تصادفات رانندگی را بسیار مهم دانست و گفت: شهر قم به نسبت جمعیت، در رتبه نخست موتورسواران قرار دارد که به افزایش تصادفات انجامیده‌است.

احمد امیرآبادی فراهانی بر ضروت تسهیل ارائه بیمه شخص ثالث به موتورسیکلت ها تأکید کرد و گفت: اهدای رایگان تعدادی کلاه ایمنی به موتورسواران قمی از طریق شرکت های بیمه ای و دیگر نهادها را در سال جاری پیگیری می کنیم.

برنامه های قربان و غدیر را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجرا می‌کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به ابلاغیه جدید ستاد ملی مدیریت کرونا، بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان تأکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی با محور امامت و ولایت را در این ایام اجرا کنیم.

سید موسی حسینی کاشانی از خطبه خوانی غدیر از بلندگوهای مساجد در روز عید سعید غدیر خبر داد و گفت: امیدواریم مردم مؤمن و خداجوی شهر قم قرائت دعای عرفه را به صورت مستقیم از صدا و سیمای مرکز قم و دیگر شبکه های رسانه ملی پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس هماهنگی‌های بعمل آمده از این پس مصوبات شورای توسعه قرآنی استان قم به عنوان مصوبات شورای فرهنگ عمومی تلقی می شود، اظهار داشت: دستگاههای اجرایی باید بودجه مناسبی را برای توسعه فعالیت های قرآنی اختصاص دهند.

کمبود پارکینگ در سطح شهر قم موجب نارضایتی مردم شده‌است

سرپرست پلیس راهور استان قم نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت ترافیکی و تصادفات شهر قم، خاطرنشان کرد: در ۵ سال گذشته حدود یک هزار و ۳۹۰ نفر در تصادفات رانندگی در استان جان باخته و ۵۳ هزار و ۹۱۸ نفر مجروح شده اند.

سرهنگ غلامرضا صدفی میانگین گروه سنی آسیب دیدگان در تصادفات رانندگی استان قم را ۱۵ تا ۴۰ سال عنوان کرد و افزود: فقط در سال گذشته بیش از یک هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان، بار مالی ناشی از فوتی ها و مجروحین تصادفات به کشور تحمیل شده‌است.

وی همچنین آمار تصادفات رانندگی در ۴ ماهه نخست سال جاری را مورد توجه قرار داد و گفت: طی این مدت تعدادی فوتی‌ها در تصادفات در استان قم ۹ درصد افزایش یافته، اما تعداد مجروحین و تصادفات خسارتی به ترتیب ۲۳ و ۶۷ درصد کاهش یافته‌است.

وی در پایان با بیان اینکه کمبود پارکینگ به ویژه در هسته مرکزی و مراکز تجاری شهر قم و در نتیجه ترافیک های ایجاد شده، باعث نارضایتی مردم شده است، اظهار داشت: از همه دستگاههای اجرایی، نهادهای فرهنگی و حوزه های علمیه درخواست می‌کنیم تا از امکانات و ظرفیت های خود در راستای گسترش فرهنگ ترافیک در استان قم استفاده کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار