رییس هیات ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای قم بابیان اینکه ورود بدون ماسک به زورخانه قم ممنوع است، گفت: هفت زورخانه فعال در این استان وجود دارد که با رفع محدودیت‌های موجود برای فعالیت رشته‌های مختلف ورزشی، تنها زورخانه مجموعه ورزشی شهید حیدریان بازگشایی‌شده است.
کد خبر: ۸۸۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 01 August 2020

به گزارش تابناک قم، امیر فردین بابیان اینکه شیوع بیماری کرونا در عمل تمام فعالیت‌های ورزشی را تعطیل کرده است، افزود: به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمام تماشاگران و ورزشکاران این رشته ورزشی ملزم به استفاده از ماسک شدند.

وی نداشتن محدودیت سنی را ازجمله ویژگی‌های این رشته ورزشی دانست و تاکید کرد: در این رشته ورزشی برخی پیشکسوتان که بیش از ۹۰ سال سن دارند در گود زورخانه همراه با کودکان، نوجوانان و جوانان ورزش می‌کنند که با شیوع این بیماری، به‌منظور رعایت مسائل بهداشتی با هماهنگی انجام‌شده از حضور پیشکسوتان و کودکان کاسته شد.

رییس هیات ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای قم ادامه داد: هم‌اکنون ورزشکارانی که در گود زورخانه مشغول ورزش هستند نسبت به‌پیش از شیوع کرونا کاهش بسیار چشمگیری داشته‌اند.

فردین تاکید کرد: تمام مسائل بهداشتی ازجمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در تنها زورخانه فعال موجود در قم با جدیت دنبال می‌شود به‌گونه‌ای که علاوه بر ورزشکاران، تماشاگران نیز ملزم به استفاده از ماسک شده‌اند.

وی گفت: اولویت حضور نیافتن تماشاگر در زورخانه است ولی در صورت حضور، رعایت ‌فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک توسط آن‌ها الزامی است.

فردین با اشاره به اجرای پویش «ورزش در خانه» توسط ورزشکاران این رشته افزود: در این پویش ورزشکاران استان از فعالیت ورزشی خود کلیپ‌های کوتاه یک‌دقیقه‌ای ضبط می‌کنند و این کلیپ‌ها در فضای مجازی منتشر شد.

زورخانه‌های شهید فهمیده، علی‌اکبر، حضرت ابوالفضل(ع)، فرهنگیان، پوریای ولی، شهیدان سیلمانیان، ندامتگاه لنگرود و فرودگاه قم هشت زورخانه موجود در استان است. از این تعداد هفت زورخانه فعال است و یک زورخانه که در منطقه شهر فرودگاهی قم واقع است، به دلیل مشکل‌های پیرامون احداث این فرودگاه، متوقف‌شده است.

هم‌اکنون بیش از ۷۴۰ ورزشکار در سطوح مختلف، ۱۸ مربی و ۲۵ مرشد در زورخانه‌های قم مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه مشخصات بیش از ۱۵ هزار باستانی‌کار از رده سنی نونهالان تا بزرگ‌سالان ۳۱ استان جمع‌آوری و در سامانه فدراسیون ثبت‌شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار