حجت الاسلام رضایی گفت: عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) هم ضروری است پس باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا مشکلی پیش نیاید.
کد خبر: ۸۸۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 01 August 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمد رضایی»، امروز (شنبه 11 مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه 40 سالگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستیم، 40 سال پیش این نهاد به دستور امام راحل (ره) ایجاد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه ضرورت تشکیل یا ادامه حیات این شورا چیست، تاکید کرد: انقلاب اسلامی در زمان جنگ سرد روی داد و دنیا به این نتیجه رسیده بود برای به دست گرفتن مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی یک جامعه باید از جنگ سرد استفاده کند، در آن زمان کشورهای اسلامی یک وضعیت مناسبی نداشتند و رژیم صهیونیستی توانسته بود جای پای خود را در خاورمیانه محکم کند و به دنبال استحاله فرهنگی بود و سیستم امپریالیستی غرب و سوسیالیستی شرق در برابر خاورمیانه سکوت کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه در فضایی قرار داریم که همه دنیا نیازمند منابع این منطقه بودند، یادآور شد: باید نهادهایی برای مقابله با هجمه های دشمن روی می داد.

به گفته حجت الاسلام رضایی، انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود که متاسفانه امروز بعد از 42 سال می گویند این انقلاب به وجود آمد که انقلاب اقتصادی بوده است، باید ببنیم که وضعیت تاثیر پذیری فرهنگی از انقلاب در دنیا چیست؟ حتی از لحاظ اقتصادی باید دید چه خدماتی نظام اسلامی در بحث محرومیت زدایی داشته است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات وظیفه داشت تا چهره منافقین را به جامعه نشان دهد، افزود: در زمان جنگ هم این نهاد اثرگذاری زیادی داشت و یکی دیگر از وظایف این نهاد، یادآوری ایام الله است.

وی با اشاره به اینکه 6 ستاد ذیل این نهاد حضور دارند، تاکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مجمعی از ادارات و سازمان ها را در خود جای داده است که به واسطه هم فکری و همکاری آنان، کار انجام می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سازماندهی، نظارت، مدیریت و هماهنگی برای برگزاری برنامه های دینی و ملی را در دستور کار قرار دارد ولی اجرا وظیفه ما نیست و وظیفه دیگر سازمان هاست.

وی افزود: برخی از مناسبت های مذهبی بسیاری از کارها زمین می ماند که در تغییر اساسنامه 2 مناسبت به این نهاد محول شد، که یکی از آن مناسبت ها، برنامه نیمه شعبان بود که موضوع نیمه شعبان کمتر مورد توجه قرار گرفته بود و در سال گذشته بیش از 20 هزار نفر جمعیت آمده بودند که در سال های گذشته تنها 200 نفر در جشن ها حضور می یافتند که این در شان آقا امام زمان (عج) نبود.

حجت الاسلام رضایی با یادآوری این مطلب اجرای نماز عید سعید فطر هم دومین ماموریتی بود که به ما محول شد، یادآور شد: ما هیچ ردیف اعتباری نداریم ولی دولت به ما کمک می شود و اگر می خواهد پولی به ما بدهند، از فصل «پنج» کمک هایی می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: اهمیت موضوع برگزاری دهه محرم برکسی پوشیده نیست، فقه ما معتقد است که حفظ جان از واجبات است پس در اینکه رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) هم در این مورد تاکید داشتند، در زمان عادی اگر سازمان ها نباشند، مردم عزاداری را انجام می دهند، ما همیشه دنبال این بودیم که آسان ترین کار را کنیم، امروز در زمان بحران باید مدیریت شکل گیرد و با رعایت فاصله در مساجد و حسینیه ها عزاداری را انجام دهیم البته شاید بتوان برنامه های دیگری هم تنظیم کرد که حتی خروجی آن تاثیرگذارتر باشد، حفظ جان واجب است و عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) هم ضروری است پس باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه باید معرفت و شناخت را نسبت به مسائل دینی در کشور بالا ببریم، یادآور شد: تا مسائل دیگری پیش نیاید.

پایان پیام/130

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار