کد خبر: ۸۸۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 01 August 2020

طرح "آوای ورزش در همسایگی" در ایلام اجرا می‌شود

تابناک/ مدیر کل ورزش و جوانان ایلام گفت: طرح "آوای ورزش در همسایگی" با توجه به شیوع کرونا و کم تحرکی مردم با هدف فراهم کردن بستر ورزش در این استان اجرا می شود.

مظفر علی شائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فدراسیون ورزش های همگانی این طرح را در ۹ استان به صورت پایلوت اجرا می کند که استان ایلام بدلیل داشتن ظرفیت های مناسب نیز برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه سلامت جسمانی افراد با ورزش، تقویت سیستم ایمنی در شرایط بیماری فراگیر، تقویت تاب آوری افراد در شرایط بحران، افزایش انسجام اجتماعی با محوریت تمرینات محلی و کاهش خطر با فراهم کردن فضای ورزشی برای افرادی که تمایل به حضور در باشگاه یا فضای ورزشی دارند، است.

به گفته علی شائی، کاهش خطر با حذف ترددهای غیرضروری برای مراجعه به فضا یا محیط برای ورزش، ارائه سرگرمی مفید و کاهش احتمال برای سرگرمی های آسیب زا از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح از مجتمع‌های مسکونی در استان های پایلوت تهران، مازندران، گیلان، همدان، ایلام، سیستان و بلوچستان، شیراز، خوزستان و زنجان آغاز می شود و پس از موفقیت در مرکز استان به شهرستان‌ها نیز تعمیم داده می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: رشته های ورزشی قابل اجرا شامل آمادگی جسمانی، ایروبیک، پیلاتس ، کلستنیکس، ورزش روزانه، یوگا و روش های تمرینی است.

علی شائی تاکید کرد: به دلیل اجرای طرح در محیط همسایگی با هدف دسترسی و امکان اجرا برای همه سعی می شود ابزار لازم ورزش ها طراحی و اجرا شود و در این راستا ابزار و تجهیزات نیز شامل فراهم کردن سیستم صوتی برای انگیزش افراد با پخش آهنگ ورزشی مهیا می شود.

به گفته وی، تجهیزات مورد نیاز ورزشکاران یا خانواده های همراه توسط شهرداری فراهم و برای مربیان علاوه بر وسایل حداقل تمرینی، لوازم ضد عفونی کننده (ماسک، دستکش، الکل) نیز توسط شهرداری ها فراهم خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام افزود: مربیان ورزشی ساعت‌هایی در مجتمع‌ها حضور پیدا کرده و مردم می‌توانند در خانه، تراس یا حیاط مجتمع و در فضای آزاد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی ورزش کنند.

به گفته وی، تمامی اقدامات با هماهنگی ستاد پیشگیری از کرونای استان بوده و در صورت موفقیت طرح توسعه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از ۱۸ مرداد ماه سال جاری آغاز و تا ۱۳ آبان ماه ادامه خواهد داشت، گفت: از هیات‌های استانی انتظار می‌رود از برنامه‌ها و اقدامات انجمن ها و کمیته های استانی پشتیبانی و نظارت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار