کد خبر: ۸۸۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ 01 August 2020
 
تابناک/اولین مسابقه کتابخوانی مجازی «غدیر» با محوریت گزیده وصیت‌نامه شهدای سادات گیلان به مناسبت عید سعید غدیرخم از سوی معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برگزار می‌شود.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تابناک/به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا به نقل از نوید شاهد، معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان به‌مناسبت عید غدیرخم و ایام ولایت، نخستین مسابقه کتابخوانی مجازی «غدیر» با محوریت گزیده وصیت‌نامه شهدای سادات این استان را برگزار می‌کند.

استفاده صحیح از فضای مجازی برای نشر فرهنگ دینی و ولایی و همچنین تشویق مخاطبان به مطالعه و کتابخوانی وصایای شهدا از اهداف برگزاری این مسابقه است.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه پس از مطالعه گزیده وصیت‌نامه شهدا تا ۲۰ مردادماه جاری فقط یک بار می‌توانند با ورود به صفحه پاسخ‌نامه و ثبت مشخصات کامل، سؤالات را به‌صورت آنلاین پاسخ دهند که در پایان به پنج نفر از برگزیدگان به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.


گزیده وصیت‌نامه شهدای سادات استان گیلان:


شهید سیدجواد موسوی: اسلام با شهادت امام حسین(ع) زنده شد و با شهید شدن این جوانان قوی‌تر می‌شود. من فقط برای رضای خدا به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان لبیک گفته و به میدان جنگ شتافته‌ام. خواهشم این است برایم گریه نکنید. شهید گریه نمی‌خواهد بلکه رهرو می‌خواهد. وقتی می‌خواهید مرا تشییع کنید چشمانم را باز بگذارید که عده‌ای ازخدابی‌خبر نگویند که کور بوده است. دستانم را از تابوت بیرون بگذارید که کوردلان نگویند چیزی از این دنیا با خودش می‌برد. ما از خداییم و آخر هم به خدا ختم می‌شویم.

شهید سیدغلام آرایش شکوه: روشن است كه چه ما بخواهيم و چه نخواهيم اين انقلاب راهش را پيدا کرده و سنگلاخ‌ها را كنار زده و سرافرازان راه در پیش‌ گرفته و به ‌پیش می‌برد پس چه خوب است كه در كنار اين انقلاب و ياور اين انقلاب باشيم، چراکه ياری اين انقلاب تداوم خط پرخون انبياء را به دنبال دارد و ياوری اين انقلاب عمل به وظايف مكتبی و انسانی و شاد کردن ارواح میلیون‌ها شهيد مسلمان و پديد آوردن زمینه‌های ظهور و حضور حجت خداوندی و بالنتيجه برپایی حكومت مستضعفين و جهانی‌ شدن قوانين الهی اسلام است.

شهید سیدقاسم آگهی: خواهران حجاب را وقار خود بدانيد بايد يقين داشته باشيد كه وقار شما در حجاب شماست و حجاب شما افتخار جامعه و سربلند جمهوری اسلامی. بانوانی همچون حضرت زينب و زهرا(س) را برای خود الگو قرار دهيد همچون آن‌ها زندگی كنيد تا روز قيامت جلوی آن‌ها شرمنده نباشيد در نمازهای جمعه و جماعت شركت كنيد. وصیت‌های شهدا را عمل كنيد رهروان راه خدا باشيد.

شهید سید‌علی باش‌ بتن: ای امت اسلام، ای ملت ايران هرگز فريب منافقين و روشنفكران غرب‌زده و شرق‌زده را نخوريد و حامی روحانيت مبارز باشيد.

شهید سیدجواد پاسبان: اب خواهران عزيزم حجاب و عفت و پاک‌دامنی را سرلوحه زندگی خودتان قرار دهيد همچون فاطمه‌وار و زينب‌گونه زندگی و مبارزه كنيد.

شهید سیدفاضل پورعباس: ما همه می‌جنگیم و تن به هیچ‌گونه سازش نمی‌دهیم و با شعار همیشگی‌مان يا فتح يا شهادت می‌جنگیم و بر سياست نه شرقی و نه غربی سرسختانه پا فشاریم چون معتقد به خداييم.

شهید سیدحسن تراهی: دشمنان اسلام از نماز جمعه رفتن و دعای كميل خواندن شما می‌ترسند. تنها كاری را از شما می‌خواهم كارهایی را كه می‌کردید انجام دهيد و هميشه دنبال‌رو امام عزيز باشيد و برنامه‌های انجمن اسلامی را با نام امام و با سخنان امام شروع كنيد و انجام دهيد و اما ای خواهران و ای كسانی كه باحجاب خود پشت دشمنان اسلام را به لرزه افكنده امیدوارم زندگی‌تان را زينب‌وار كنيد و هميشه مثل برادرانتان دنبال‌رو امام باشيد.

شهید سیدمهدی حسینی: پدر عزيزم می‌د‌‌انم که من داشتم به جبهه می‌رفتم به شما اطلاع ندادم اميدوارم که مورد بخشش قرار گيرد؛ پدرم شما هم مانند حسين استوار باش و حسين‌وار در راه اسلام و قرآن کوشش کن و تنها خواهشم به پدر و مادر مهربانم و خواهرانم اين است اگر من شهيد شدم گريه نکنيد و بايد افتخار کنيد که هم‌چین برادری داشتيد که درراه قرآن قدم برداشته چون وظيفه هر فرد مسلمان اين است که از مال و خاک کشور دفاع کند و ما پرچم‌داران اسلام عاشقانه به جبهه جنگ می‌رویم تا حق مستضعفان و محرومان دنيا را از مستکبران جهان بگيريم.

شهید سیدحسین حسینی: پیام من به خواهران عزیز است كه حجاب و پاكدامنی را سرلوحه زندگی خود قرار دهيد و زینب‌گونه و فاطمه‌وار زندگی كنيد كه حجاب تو وقار توست و وقار تو افتخار ماست و همچنین حجاب مشت محكمی بر‌دهان ابرقدرت‌های شرق و غرب و دشمنان داخلی است.

شهید سیدامین موسوی: از شما مى‌خواهم كه دنباله‌روى امام عزيز باشيد و سنگر مساجد را خالى نگذاريد و يادآور حماسه زنده عاشورا باشيد و اسلحه هيچ شهيدى را به زمين مگذاريد و سنگر آن‌ها را خالى نكنيد. در پايان يادآور مى‌شوم كه به حبل خدا متصل شويد از تفرقه و جدایى بپرهيزيد و همه متحد و منسجم در راه خدا خدمت كنيد اگر چنين نشود بايد قبول كنيم كه پيروز نخواهيم شد؛ و اگر مقصودمان خدا باشد یقیناً پيروزى از آن ماست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار