کد خبر: ۸۸۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 03 August 2020

 

تابناک/در کشف واکسن کرونا احتمال آزمون و خطا وجود دارد

   
برای مقابله با کرونا تا کنون داروی موثری یافت نشده است
 

رشت ( پانا) - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت در کشف واکسن کرونا احتمال آزمون و خطا وجود دارد و تاکنون برای مقابله با کرونا داروی موثری یافت نشده و تاثیر هیچ یک از داروهای موجود هم، ثابت نشده است. 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با سرد شدن هوا در فصل پاییز و احتمال بروز بیماری فصلی آنفلوانزا، بروز بیماری حاصل از ویروس کرونا را در این فصل نیز شاهد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا برای اولین بار در جهان، گفت: همه نظام‌های بهداشتی جهان برای کشف داروی موثری برای مقابله با ویروس کرونا در تلاش هستند. در کشف، واکسن کرونا احتمال آزمون و خطا وجود دارد و تاکنون برای مقابله با کرونا داروی موثری یافت نشده و تاثیر هیچ یک از داروهای موجود هم، ثابت نشده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه در ادامه با تاکید بر این مطلب که ویروس کرونا هم اکنون بیش از ۱۷ میلیون نفر انسان را در کل دنیا درگیر کرده است، گفت: تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری روز به روز در حال افزایش است و کادر بهداشت و درمان گیلان از پنج ماه گذشته تاکنون با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: هر روز بر تعداد بیماران مبتلا به کرونا افزوده می شود. مردم می توانند با رعایت برخی اصول ساده بهداشتی و اجتماعی از افزایش تعداد مبتلایان جلوگیری کنند.

حیدرزاده با ابراز تاسف از عدم رعایت موازین بهداشتی توسط برخی از مشاغل، یادآور شد: کد رهگیری که مشاغل مختلف برای شروع فعالیت خود دریافت می کنند، به‌منزله تعهد اخلاقی برای رعایت و پایبندی به پروتکل های بهداشتی است.

وی با تاکید بر اینکه ناظران و بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هر گونه تخلف در خصوص عدم رعایت آیین نامه های ابلاغی به شدت برخورد خواهند کرد، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سلامت مردم را تضمین می کند.

حیدر زاده ادامه داد: مردم فهیم استان گیلان در بسیاری از رفتارهای نیک اجتماعی و فرهنگی سابقه بسیار روشنی در کشور دارند و امید است با رعایت سه اقدام مهم استفاده از ماسک، شستن مداوم دست ها و رعایت فاصله اجتماعی در کنترل همه گیری کرونا در کشور، پیشرو باشند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه در پایان با اشاره به اینکه در شرایط سخت تحریم به حمایت‌ و کمک‌های مردمی نیازمند هستیم، یاد آور شد: با کمک و یاری مردم و خیّران سلامت توانستیم موج اول این بیماری را به خوبی پشت سر بگذرانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار