کد خبر: ۸۸۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 03 August 2020

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: نگران افت و خیزهای قیمت‌ در بازار سهام هستیم / با ‌دستور‌ نقدینگی به سمت ‌تولید نمی‌رود

تابناک/گروه استان‌ها- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس استفاده حداکثری از توان داخلی را مورد تأکید قرار داد و گفت: کشورمان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که باید از آن استفاده کنیم.

غلام‌رضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، تأکیدات مقام معظم رهبری برای استفاده حداکثری از توان تولید داخلی به ویژه در شرایط فعلی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: کشورمان ظرفیت‌های بسیار زیادی در این بخش دارد که باید از آن استفاده کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در راستای تکیه بر توان تولید داخلی شروع رضایت‌بخشی داشتیم اما اقدامات انجام شده کافی نیست عنوان کرد: باید تمام تلاش و سعی‌مان را انجام دهیم که ظرفیت‌هایمان را به سمت تولید ببریم و از پتانسیل‌ها به خوبی استفاده کنیم.

مرحبا در پاسخ به این پرسش که الزامات سوق دادن سرمایه‌های موجود در بورس به سمت تولید چیست و چگونه می‌توان سرمایه‌ها را در این مسیر هدایت کرد ابراز داشت: آن‌چه که واضح است چنین اقداماتی با دستور شدنی نیست بلکه باید زمینه و بسترهای مورد نیازش فراهم شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به اینکه اگر زمینه‌ها فراهم شود سرمایه‌های بورس و نقدینگی خودبه‌خود به سمت تولید هدایت می‌شوند تصریح کرد: به اعتقاد بنده با دستور و بخشنامه و اتخاذ چنین رویکردهایی نمی‌توانیم سرمایه‌ها را به بخش تولید تزریق کنیم.

وی با بیان اینکه با اقدامات دستوری نمی‌توان تأثیرات گسترده و پایداری در امر هدایت نقدینگی به سمت بخش تولید ایجاد کرد اظهار داشت: در مورد فعل و انفعالاتی که در بازار بورس و قیمت‌ها در حال اتفاق افتادن است هم می‌توان گفت این افت و خیزهای قیمت طبیعی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس وجود یکسری نگرانی‌ها در مورد شدید شدن افت و خیزهای قیمتی در بازار سهام برای آینده را نیز متذکر شد و خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده راهکارهای زیادی وجود دارد تا ما با استفاده از آن‌ها بتوانیم بخش بزرگی از کسری بودجه خود را در سال 99 جبران کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار