کد خبر: ۸۸۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ 04 August 2020

 

تابناک/ نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد از محتوای برخی فیلم‌های شبکه نمایش خانگی گفت: محتوای برخی از این فیلم‌ها اصلا مناسب خانواده‌های ایرانی نیست و حتی برخی از اینها بجای ترویج فرهنگ ایرانی یا عفاف و حجاب، فحشا را ترویح می‌دهند که می طلبد نظارت‌ها در این حوزه تقویت شود.

محمدرضا احمدی در دیداری که اعضای مجمع نمایندگان گیلان امروز با حضور استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتند، با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی مردم رشت اظهار کرد: سالن مرکزی امین ضرب بیش از ۱۰ سال است که شروع شده اما هنوز به اتمام نرسیده است.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: بیمه هنرمند طرج خوبی بود که انجام شد اما کافی نبود و نیاز است که افراد بیشتری بتوانند تحت پوشش قرار گیرند، عدم پرداخت حق بیمه آنان در سه ماه نخست سال جاری، دغدغه‌هایی برای هنرمندان ایجاد کرده است.

احمدی با اشاره به اینکه «فرهنگ» و «معیشت» دو دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب است، گفت: باید شرایط را برای موسسات فرهنگی و هنری چندمنظوره فراهم کنیم، با توجه به هجمه‌ای که این روزها کشور را تهدید می‌کند به نظرم تشکیل خانه‌های فرهنگ می‌تواند هم عاملی بازدارنده در مقابل هجوم تهدیدات غربی باشد و هم سبک زندگی اسلامی را ترویج دهد.

وی بیان کرد: حجاب و عفاف از مهمترین دغدغه‌های ماست که متاسفانه در برخی از دانشگاه‌ها بنابر مسائل مالی برخوردی با دانشجویان کم حجاب یا بی حجاب صورت نمی‌گیرد. از طرفی با قیمتی که امروز چادر و پارچه دارد بسیاری از افراد توان خرید چادر را ندارند لذا پیشنهاد می‌کنم طرح اهدای چادر را در جامعه ترویج کنیم یا طرح تامین پارچه با قیمت مناسب را اجرا کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی بابت اجرای نمایشگاه‌های کتاب تصریح کرد: نمایشگاه‌های فصلی کتاب و تخفیفاتی که برای تهیه کتاب در این نمایشگاه‌ها ارائه می‌شود، فرصت خوبی برای ترویج کتابخوانی به ویژه برای نسل جوان است.

احمدی با انتقاد از محتوای برخی فیلم‌های شبکه نمایش خانگی ادامه داد: محتوای برخی از این فیلم‌ها اصلا مناسب خانواده‌های ایرانی نیست و حتی برخی از این‌ها به جای ترویج فرهنگ ایرانی یا عفاف و حجاب، فحشا را ترویح می‌دهند که می طلبد نظارت‌ها در این حوزه تقویت گردد.

وی با اشاره به دغدغه مطبوعات و انتشارات در سطح استان، گفت: مطبوعات و انتشارات گیلان تقاضا دارند که سهمیه کاغذ سریع‌تر در اختیار آنان قرار گیرد.

نماینده مردم رشت خاطرنشان کرد: کارگروه مد و لباس می‌تواند بسیار فعال‌تر باشد که نیازمند حمایت‌های بودجه‌ای است. 

احمدی با بیان اینکه میرزاکوچک خان برای مردم گیلان یک اسطوره است، اضافه کرد: هر چقدر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که میرزاکوچک خان در آن گام نهاد، هزینه کنیم به عبارتی سرمایه گذاری کرده‌ایم. عده‌ای هنرمند در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره میرزا کوچک فعالیت داشتند که با آمدن کرونا بیکار و خانه نشین شدند لذا می طلبد به این عزیزان توجه ویژه‌ای شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این قشر فعال هم دغدغه‌های خود را دارند، می طلبد که یک اعتبار ملی برای آنان درنظر گرفته شود تا از زحمات آنان قدردانی شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ گیلان حجاب وارداتی را برنمی‌تابد، تصریح کرد: استان گیلان همواره میزبانی مسافران متعددی است که برخی از آنها وقتی وارد استان ما می‌شوند پوشش شان تغییر می‌کند و بطوری که در شان فرهنگ مردم گیلان نیست و همواره یکی از مطالبات مردم گیلان چاره‌اندیشی برای حل این موضوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار