سفر سفیر جدید کشورمان در جمهوری آذربایجان به منطقه آزاد ماکو
منطقه آزاد ماکو امروز آخرین مقصد سفر سیدعباس موسوی سخنگو‌ی وزارت امور خارجه و سفیر جدید کشورمان در جمهوری آذربایجان بود.
کد خبر: ۸۸۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ 07 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، وی در سفری یک روزه به این منطقه در نشست با مسئولان منطقه آزاد ماکو آخرین راههای توسعه اقتصادی و تجاری استان آذربایجانغربی با کشور آذربایجان بخصوص منطقه آزاد ماکو را بحث و بررسی کردند.


 موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه و سفیر جدید کشورمان در جمهوری آذربایجان  با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد گفت: مناطق آزاد برای تکمیل ظرفیتهای کشور وپیوند دادن اقتصاد ملی به اقتصاد کشورهای هم جوار، ایجاد شده اند و همین طور طبیعتا سفارت جمهوری ایران در باکو این وضعیت را مغتنم می شمارد و حتما ما از این پتانسیلی که در این منطقه هست سعی خواهیم کرد که هم به نفع دو ملت ایران و آذربایجان استفاده بکنیم.

عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو هم در نشستی با سخنگوی دستگاه دیپلماسی که با حضور جمعی از مسئولان استان و منطقه ترتیب یافت گزارشی از آخرین وضعیت اجتماعی و اقتصادی منطقه آزاد ارائه داد و گفت: در حال حاضر 110واحد فعال صنعتی در این منطقه به کار تولید و اشتغال مشغول هستند که، وزارت امور خارجه می تواند نقش اساسی در توسعه این منطقه و رونق بیش از پیش فضای کسب و کاربا همسایگان داشته باشد.


وی همسایگی منطقه آزاد ماکو با سه کشوررا از ظرفیتهای بزرگ برای توسعه تجارت خارجی اعلام و خواستار کمک و مساعدت مسئولان بلند پایه کشوری برای توسعه صادرات جاری و افزایش تجارت خارجی شد.


عباسی فرماندار ماکو هم با تقدیر از حضور سفیر جدید کشورمان در آذربایجان برای حضور در منطقه و آشنایی با طرفیتهای آن گفت : حضور شما در این منطقه علاوه بر تحکیم همسایگی ایران و آذربایجان باعث هم پیوندی بین دو کشور شده و تجارت خارجی بین دو کشور را افزایش خواهد داد.


بازدید از پایانه مرزی و گمرک پلدشت و آشنایی با فعالیتها و ظرفیتهای صادرات، واردات و ترانزیت این پایانه و گمرک؛ بین ایران و جمهوری خود مختار نخجوان از دیگر برنامه های سخنگوی وزارت امور خارجه و سفیر جدید کشورمان در جمهوری آذربایجان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار