سرهنگ سیدجواد حسینی به غربالگری ۳۰۰ هزار نفر ملایری طی سه روز توسط بسیجیان اشاره کرد و افزود: ۱۲ هزار بسته معیشتی بین اقشار محروم جامعه در بحث کرونا توزیع شد و این روند همچنان تا عید غدیر ادامه دارد.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹ 07 August 2020
 فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: در بحث سیل سال گذشته به همت بسیجیان ملایر ۳۷ منزل ‏احداث و ۴۵ منزل آسیب دیدگان نیز تعمیر و بازسازی شد همچنین امروز ۷۰ سری لوازم منزل ‏شامل یخچال، اجاق گاز و فرش به ارزش ۸ میلیارد ریال بین خانواده‌های آسیب دیده از سیل سال ‏‏۹۸ توزیع می‌شود. ‏

به گزارش ایسنا، حسینی در آئین تجلیل از خبرنگاران که با حضور مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان برگزار شد، افزود: بسیج جامعه مهندسی ما پرقدرت و فعال است و خدمات خوبی به کشاورزان ارائه می‌دهد، در همین راستا ۹۰ نفر از مهندسین بسیجی ما در بحث تولید برنج، کلزا، جو و گندم ورود پیدا کرده اند.

وی به خدمات گسترده و راهبردی سپاه در بحث مقابلع با کرونا اشاره و اظهار کرد: اگر بسیج وارد عمل نمی‌شود ما نمی‌توانستیم کرونا را مهار کنیم.

حسینی به غربالگری ۳۰۰ هزار نفر ملایری طی سه روز توسط بسیجیان اشاره کرد و افزود: ۱۲ هزار بسته معیشتی بین اقشار محروم جامعه در بحث کرونا توزیع شد و این روند همچنان تا عید غدیر ادامه دارد.

وی از اجرای مرحله اول دومین دوره کمک‌های مؤمنانه همزمان با دهه ولایت خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه تعداد ۱۰۰۰ بسته در بین خانواده‌های نیازمند به همت سپاه و پایگاه‌های مقاومت توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای هر کدام از این بسته‌ها بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: این بسته‌ها با کمک پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج جمع‌آوری شده و هزینه آن نیز از سوی خیران تقبل شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه با همکاری بسیج سازندگی شهرستان و با کمک خیران ارائه سایر کمک‌ها به نیازمندان را در برنامه داریم، تصریح کرد: تعدادی لوازم‌التحریر و پوشاک بین دانش‌آموزان نیازمند مناطق محروم و روستایی شهرستان نیز توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ایام عید قربان تعدادی گوسفند توسط خیران ذبح و به پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت تحویل داده شد، مطرح کرد: این گوشت‌ها به صورت کاملاً بهداشتی توسط پایگاه‌ها و حوز‌های مقاومت بسته‌بندی و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

این مقام مسئول خبرنگاران را افسران جنگ نرم معرفی کرد و افزود: دشمنان وقتی به این یقین رسیدند که نمی‌توانند در جنگ نظامی حریف ما شوند، جنگ ترکیبی را راه اندازی کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ارکان اصلی این جنگ رسانه‌ها هستند، تصریح کرد: خبرنگاران باید در این برهه حساس وظیفه روشنگری خود را به بهترین نحو ممکن ایفا کنند.

وی همچنین خطاب به مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان به ظرفیت بالا و منحصربفرد شهرستان ملایر در زمینه‌های مخنلف، چون شهر جهانی منبت و انگور، اهدای ۹ شهید خلبان به کشور، پتانسیل اقتصادی، هنری، صنعتی و ... اشاره کرد و افزود: می‌توان از این ظرفیت برای تولید محتوا و برنامه استفاده کرد.

حسینی از ساخت مستندی از زندگی شهید "فتح علی مؤمنی" شهید شاخص سال توسط تیمی مجرب و پخش آن از شبکه افق خبر داد و از مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان خواست تا دفتر صداوسیما در بخش‌های جوکار و زند فعال شوند تا اخبار شهرستان را به طور کامل پوشش دهند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه متأسفانه به علت مشکلات و نواقص موجود در بخش زند پوشش شبکه‌های صداوسیما را نداریم و اهالی از ماهواره استفاده می‌کنند، خواستار رفع مشکلات موجود در این زمینه شد.

خبرنگار امید بخش و روشنگر باشد

در ادامه نماینده، ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر به جایگاه رفیع، حساس و اثرگذار خبر رسانی و خبرنگاری در طول تاریخ بشریت و از صدر اسلام تاکنون اشاره کرد و گفت: ائمه معصومین (ع) ما در این مسیر گام برداشتند و مکتب اسلام را نسل به نسل به ما متتقل کردند.

حجت الاسلام حمزه شیرزادی با بیان اینکه امروز وظیفه خطیر فعالان عرصه خبر، حفظ جایگاه رفیع اسلام و انتقال ارزش‌های آن به نسل‌های بعدی است، افزود: خبرنگاران باید امیدآفرین، روشنگر، بصیرت افزا و مدافع حریم ولایت فقیه باشند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما همواره از روشنگری ولایت فقیه ضربه‌های سختی خوردند، ادامه داد: ما امروز به خبرنگارانی، چون شهید "مرتضی آوینی" نیازمندیم و مقابله با فساد و تحریف و تحریم و خونخواهی سردار سلیمانی از وظایف دیگر خبرنگاران است.

کار صداوسیما، تعاملی و مشترک است

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان نیز با بیان اینکه نوع کار صدا و سیما، کاملا تعاملی و مشترک است، تصریح کرد: اگر مسئولی با ما ارتباط برقرار نکند، ما نیز با او ارتباط برقرار نمی‌کنیم.

دکتر مهدی دهقان نیری با اشاره به فعالیت ۱۴ دفتر خبری در سطح شهرستان‌های استان همدان، افزود: یکی از وظایف اصلی ما تولید محتواست و ما در ۲۴ ساعت شبانه روز پخش داریم، در حالیکه روزانه فقط سه ساعت تولید داریم.

وی با گلایه از عدم همکاری و تعامل مسئولان ملایر، اظهار کرد: مسئولان ارشد شهرستان باید مشکلات، نواقص و نیازمندی‌ها را با ما در میان بگذارند و ضمن همکاری و تعامل نزدیک، بودجه و اعتبار لازم برای فعالیت‌های صداوسیما و تعمیرات لازم را فراهم کنند.

دهقان نیری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خبرنگاران در بحث کرونا از مدافعان سلامت نیز پیشگام‌تر هستند و در خط مقدم آن‌ها قرار دارند، اقدامات خبرنگاران در بحث آموزش، اطلاع رسانی و شفاف سازی را قابل تقدیر دانست.

وی با تأکید بر اینکه در جامعه هر چقدر خبرنگار آزادتر باشد، امنیت بیشتر است، به بحث فعالیت هیئت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر اشاره کرد و از فعالان رسانه‌ای خواست تا در این زمینه به بصیرت فزایی بپردازند و کمک حال صداوسیما و جامعه باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار