مجید درویشی اظهار کرد:بهبودی ۹۵ درصد بیماران کرونایی شهرستان نشان از تلاش دانشکده علوم پزشکی اسدآباد دارد که این امر قابل تقدیر بوده و از کسانی که در مسیر تضعیف دانشکده علوم پزشکی کار می‌کنند و نسبت به تلاش این مجموعه کم لطف هستند، گلایه مندم.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱ 07 August 2020
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند در مراسمات محرم حضور نیابند و از بسترفضای مجازی برای بهره مندی از مراسمات سوگواری و عزاداری اباعبدالله حسین (ع) استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر بهنام رضا مخصوصی در جلسه هماهنگی مراسمات ایام محرم که در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان اسدآباد برگزار شد، اظهار کرد: مراسم ایام محرم با توجه به بحث کرونا حتما باید در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و دادن هر گونه نذورات مگر نذورات خشک و کمک‌های مومنانه ممنوع باشد.

وی با بیان اینکه بهتر است در ایام محرم امسال ماسک و اقلام بهداشتی جایگزین هر گونه نذورات مردمی شود، تصریح کرد:باید مراسم محرم به خوبی و با جدیت نسبت به تصمیمات ستاد کرونا در راستای سلامتی مردم اجرا و برگزار شود و با سهل انگاری نسبت به پروتکل‌ها هیچ گونه نقطه ضعفی به دست معاندان نداد.

مخصوصی در ادامه با اشاره به اینکه مواردکرونا مثبت اسدآباد نسبت به کل استان پایین‌تر است، تصریح کرد: در شهرستان اسدآباد مادربزرگ‌ها و زنان خانه دار از بیشترین مبتلایان به کرونا شهرستان بوده اند و ۳.۵ درصد از زنان باردار شهرستان به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه تاکنون مرگ و میر در زنان باردار شهرستان نداشته ایم.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم گفت: برنامه ریزی مراسم ایام محرم براساس پروتکل‌ها با مسئولیت تبلیغات اسلامی و ۱۴ دستگاه مرتبط اجرایی بر اساس رهنمود‌های مرکز استان بدون هیچ کم و کاست انجام می‌شود و باید مردم را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات محرم اقناع کرد.

مجید درویشی اظهار کرد:بهبودی ۹۵ درصد بیماران کرونایی شهرستان نشان از تلاش دانشکده علوم پزشکی اسدآباد دارد که این امر قابل تقدیر بوده و از کسانی که در مسیر تضعیف دانشکده علوم پزشکی کار می‌کنند و نسبت به تلاش این مجموعه کم لطف هستند، گلایه مندم.

وی افزود:آمار تعداد فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در شهرستان براساس مستندات وآمار‌های ثبت سیستم شده از طریق وزارتخانه اعلام می‌شود و این آمار را دانشکده از طریق وزارتخانه اعلام می‌کند و دخل و تصرفی در آمار ندارد.

درویشی در ادامه تصریح کرد: براساس آمار کمترین میزان درگیری و آلودگی افراد به کرونا در مساجد و مراسمات مذهبی به علت رعایت کامل پروتکل‌های اجتماعی و فاصله گذاری اجتماعی و بیشترین میزان درگیری با بیماری کرونا در مراسمات عروسی و جشن‌ها به علت عدم رعایت موارد پروتکل‌ها بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار