مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان گفت: استادان و مسوولان این دانشگاه در چهار ماه گذشته و دوران شیوع بیماری کرونا در بیش از ۵۰ وبینار بین‌المللی با دانشگاه‌های خارجی شرکت کردند و به تبادل‌نظر درباره روش‌های آموزشی و پژوهشی پرداختند.
کد خبر: ۸۸۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ 07 August 2020

سید کمال طیبی افزود: پس از همه‌گیری بیماری کرونا و برگزار شدن رویدادهای مختلف دانشگاهی بصورت مجازی، ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌های کشورمان از جمله اصفهان با دانشگاه‌ها و موسسه‌های علمی و پژوهشی خارجی قطع نشد و از طریق برگزاری وبینار ادامه یافت.

طیبی با اشاره به اینکه استادان دانشکده‌های مختلف و مسوولان دانشگاه اصفهان در وبینارهای بین‌المللی حضور چشمگیری داشتند، اظهار داشت: این ارتباطات با دانشگاه‌ها و موسسه‌های کشورهای مختلف از جمله روسیه، انگلیس، استرالیا، مالزی و ترکیه برقرار و در آنها علاوه بر سخنرانی درباره مباحث علمی و فناوری به تبادل نظر درباره روش‌های آموزشی و پژوهشی در دوران همه‌گیری بیماری کرونا و تجربه‌های حاصل از آن پرداخته شد.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان  از جمله این وبینارها را اجلاس مشترک رییسان دانشگاه‌های ایران و روسیه، وبینار مشترک با دانشگاه تاسمانیای استرالیا و همچنین با دانشگاه‌های مالزی عنوان و اضافه کرد: در این وبینارها درباره تجربه‌های آموزش عالی و خدمات دانشگاهی در دوران همه‌گیری کرونا بحث و تبادل نظر شد.

طیبی با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزش عالی دانشگاه‌های کشورمان در دوران همه‌گیری کرونا، مورد توجه دانشگاه‌های دیگر قرار گرفت، تصریح کرد: برنامه‌های دانشگاه اصفهان نیز مورد توجه بسیار قرار گرفت زیرا در این دانشگاه در دوران شیوع کرونا بطور متوسط در هر هفته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس مجازی برگزار و علاوه بر ارائه خدمات آموزشی و دانشجویی به دانشجویان، در تماس با آنها مسائل مختلف اجتماعی، آموزشی و روانشناسی پیگیری شد.

طیبی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان چند وبینار بین‌المللی دیگر را نیز در پیش رو دارد، برخی از آنها را وبینار مشترک با بنیاد علمی اِکو درباره اثرهای اقتصادی و بهداشتی همه‌گیری کووید ۱۹ در منطقه، وبینار مشترک با انستیتو آموزشی اکو درباره آموزش عالی و نحوه انتشار مقاله‌ها و اجرای طرح‌های مشترک بین‌المللی، وبینار با سفارت کره جنوبی درباره روابط علمی و فرهنگی ۲ کشور و ترسیم نقشه راه آینده و وبینار با دانشگاه اوکلاهامای امریکا اعلام کرد.

بنیاد علمی اکو(ECOSF) سازمانی بین‌دولتی متشکل از ۱۰ کشور اسلامی شامل افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و ایران است که هدف اصلی آن توسعه اقتصادی در منطقه اکو بر پایه ارتقا علم، فناوری و نوآوری است.

طیبی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های اصفهان همواره در برقراری روابط بین‌الملل پیشرو هستند، تصریح کرد: اقدامات خوبی در میان دانشگاه‌های این استان در دوران شیوع بیماری کرونا در زمینه بین‌الملل انجام شد و از این نظر در رتبه دوم کشوری هستیم.

وی افزود: در این ارتباطات طرح‌های مشترک جدید بویژه در زمینه پژوهشی، مراقبت‌های ویژه و عواقب بیماری کووید ۱۹ و تولید تجهیزات پزشکی نیز بین دانشگاه‌های اصفهان و خارج از کشور تعریف شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار