مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گردشگری مولفه ها و اجزای متعددی دارد که گردشگری روستایی یکی از انواع آن است که در استان فارس به طور مستقیم براقتصاد روستایی اثر می گذارد و می بایست ترویج شود.کرونا نباید شرایطی ایجاد کند که درآمد روستاییان از گردشگری روستایی تحت تاثیر قرار گیرد ، می توان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به تقویت این زیر ساخت ها پرداخت.
کد خبر: ۸۸۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ 09 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عطا الله زمانی روز یکشنبه در دیدار با علی نقی طبیب لقمانی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس افزود: استانداری فارس به عنوان مدیریت ارشد و هماهنگ کننده اصلی صنعت گردشگری و فعالیت های گردشگری روستایی می تواند رویکرد توسعه گردشگری روستایی در استان فارس را به سمت و سوی رونق ، تامین درآمد برای روستاییان ، شکوفایی اقتصاد روستا و ایجاد انگیزه برای ماندگاری در مناطق روستایی جهت دهد.

وی ادامه داد: گردشگری مولفه ها و اجزای متعددی دارد که گردشگری روستایی یکی از انواع آن است که در استان فارس به طور مستقیم براقتصاد روستایی اثر می گذارد و می بایست ترویج شود.کرونا نباید شرایطی ایجاد کند که درآمد روستاییان از گردشگری روستایی تحت تاثیر قرار گیرد ، می توان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به تقویت این زیر ساخت ها پرداخت.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه سال گذشته با تصویب نهایی چهار روستای منصوریه ، شمس آباد ، بهجان و مهارلو در شهرستان‌های داراب ، جهرم و سروستان، شمار روستاهایی که در این استان تبدیل به روستاهای هدف گردشگری شدند به ۱۸ روستا رسید گفت: در همه این روستاها امکانات و زیر ساخت هایی با مشارکت و همراهی بنیاد مسکن و سازمان های مسوول و دهیاری ها ایجاد شده است که منشاء خدمات و ایجاد درآمد برای روستاییان است ، بنیاد مسکن در این بخش شرایط را برای اعطای تسهیلات ایجاد کرده و استقبال از این تسهیلات زمینه ساز رونق اقتصاد روستا است.

زمانی همچنین گفت: برای ۵١ روستا در استان فارس تحت عنوان روستاهای هدف گردشگری درخواست مصوبه شده و برای پنج روستای شاه رستم ، آب آسمانی ، باغشاد ، کهکران و تنگ براق در شهرستان های بوانات ، فسا ، استهبان سپیدان و اقلید نیز توافق اولیه صورت گرفته است.

وی ادامه داد : تسهیلات ویژه برای توسعه بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری اعطا می شود ، قابلیت های توسعه گردشگی روستایی در این مناطق می تواند با استفاده از این تسهیلات شکوفا شود ، رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری و همچنین توجه به مقاوم سازی و کاهش آسیب ها در حوادث، اولویت بنیاد مسکن در مناطق هدف گردشگری است.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس در ادامه گفت:بنیاد مسکن برای توسعه گردشگری روستایی، تفاهم نامه پنج جانبه با وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دفتر امور روستایی ریاست جمهوری منعقد کرده است. و بر اساس این تفاهم نامه امور توسعه گردشگری روستایی بر اساس وظیاف سازمانی هر دستگاه مدیریت می شود ، استان فارس در این حوزه فراتر از شناسه های کشوری برای توسعه گردشگری روستایی اقدام کرده است.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز در این نشست و دیدار با تقدیر از اقدامات بنیاد مسکن در راستای توسعه گردشگری روستایی اظهار داشت : استان فارس مجموعه ای ارزشمند از یادمان های تاریخی ، مواهب طبیعی ، چشم اندازهای سنتی و گردشگر پذیر است که باید از این توانمندی ها به خوبی استفاده شود.

علی نقی طبیب لقمانی افزود: بسیاری از مناطق استان فارس جلوه ای زیبا و ماندگار از زندگی عشایری و روستایی را به نمایش گذاشته است ، بهره گیری از این جلوه های گردشگری روستایی می تواند زمینه ساز تامین معیشت برای روستاییان باشد که باید بر آن تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار