بره قوچی وحشی که بر اثرسقوط از ارتفاع دچار شکستگی استخوان ران شده بود، در بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران درمان شد.
کد خبر: ۸۸۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 10 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، عباس جودکی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت : محیط بانان در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده هفتاد قله به بره قوچی برخورد کردند که از گله جا مانده بود که پس از بررسی اولیه مشخص شد که بره قوچ به علت سقوط از ارتفاع دچارشکستگی استخوان ران شده است.
وی افزود: پس از انتقال بره قوچ به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و ویزیت توسط دامپزشک معتمد و مشاهده شکستگی برای بررسی دقیق تر بلافاصله به کلینیک دامپزشکی فرستاده و با انجام عکسبرداری رادیولوژی مشخص شد، استخوان اصلی ران دچار شکستگی شدید شده که با هماهنگی با دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست ،برای انجام جراحی و نصب پلاتین به بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران منتقل و از مرگ حتمی نجات یافت.
جودکی یادآورشد: در حال حاضر، حال عمومی این بره قوچ زیبا خوب است و تحت مراقبت و حمایت قرار دارد که پس از بهبود در زیستگاه خود رها سازی خواهد شد.
منطقه حفاظت شده هفتاد قله، یکی از قدیمی ترین مناطق تحت حفاظت ایران در ۲۵ کیلومتری شهر اراک است که پوشش گیاهی مناسب وارزشمند منطقه و شرایط خاص اقلیمی زیستگاهی منحصر به فرد را  برای گونه های جانوری از جمله ،کل و بز و قوچ و میش را فراهم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار