معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش قم گفت: زیرساخت مورد نیاز برای آموزش مجازی در سال تحصیلی آینده در همه مدارس این استان فراهم است.
کد خبر: ۸۸۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 11 August 2020

به گزارش تابناک قم، مریم سادات پناهنده‌ افزود: تمام مدارس قم مجهز به امکانات به روز برای تدریس مجازی معلمان است، حتی در مدارس روستایی نیز از نظر امکانات و تجهیزات مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، با توجه به این‌که مناطق صعب‌العبور درقم وجود ندارد و بافت روستاهای این استان کوهستانی نیست، تمام شهرها و روستاها مجهز به اینترنت است.

وی با بیان این‌که دورترین روستاها نیز از نعمت اینترنت برخوردارند، ادامه داد: متاسفانه برخی خانواده‌ها به دلایلی از جمله ضعف اقتصادی،‌ امکان تهیه گوشی هوشمند، لپ‌تاپ یا رایانه ندارند

پناهنده بیان کرد: با توجه به تجربه‌ای که در سال گذشته کسب شد، وضعیت تمام دانش آموزان بررسی شد و در حال حاضر اسامی دانش‌آموزانی را که امکان دسترسی به اینترنت ندارند و در سامانه شاد عضو نیستند را در اختیار داریم.

وی افزود: امسال نیز همانند سال گذشته برای دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند درس‌نامه تولید و تا دورترین نقطه ‌ارسال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های ویژه همکاران فرهنگی در طول تابستان برگزار شده و توانمندی آموزش مجازی همکاران ارتقا یافته است.

معاون آموزش‌وپرورش قم تصریح کرد: اگر در آغاز سال تحصیلی وضعیت استان قم زرد یا نارنجی باشد و قرار باشد دانش آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانند در کلاس‌ها حاضر شوند،‌ شرایط کاملا مهیاست.

وی گفت: در هر صورت هر چه تمام تلاش را انجام دهیم و شرایط را فراهم کنیم،‌ اما تدریس مجازی جای تدریس چهره به چهره را نمی‌گیرد به‌ویژه در دوره ابتدایی که دوره آموزش مهارت‌های زندگی است و ‌نیاز است دانش‌آموز با معلم روبه‌رو باشد و مهارت‌ها را به‌صورت عملی یاد بگیرد.

جمعیت دانش‌آموزی قم در سال تحصیلی گذشته حدود ۲۶۵ هزار نفر بود که در ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس ساماندهی شده بودند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار