رئیس قوه قضاییه در اجلاس شورای عالی استان‌ها:
رئیس قوه قضاییه گفت: شورا‌ها باید همکار تمامی بخش‌های کشور باشند و مقابل فساد اداری بایستند که از این حیث باید با دستگاه قضایی هم کار بوده و ما شورا‌ها را همکار خود می‌دانیم و شوراها، جلوه حضور و اراده مردم بوده و مردم با این انتخاب اراده خود را در اجرای امور نشان داده و نقش‌آفرینی کرده است و بر اساس خواسته خود، امور را مدیریت می‌کند.
کد خبر: ۸۸۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷ 15 August 2020

رئیس قوه قضاییه گفت: شورا‌ها باید همکار تمامی بخش‌های کشور باشند و مقابل فساد اداری بایستند که از این حیث باید با دستگاه قضایی هم کار بوده و ما خودمان شورا‌ها را همکار خود می‌دانیم.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از روابط‌ عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ ابراهیم رئیسی در اجلاس سی‌وچهارم شورای عالی استان‌ها به‌منظور بررسی و رفع مشکلات قضایی حوزه شورا‌های شهر و روستا با حضور حمید بادامی‌نجات، نماینده استان همدان و نایب رئیس شورای عالی استان‌ها، افزود: شوراها، جلوه حضور و اراده مردم بوده و مردم با این انتخاب اراده خود را در اجرای امور نشان داده و نقش‌آفرینی کرده است و بر اساس خواسته خود، امور را مدیریت می‌کند.

وی ادامه داد: ما موافق پیشرفت هستیم؛ اما هر توسعه اقتصادی فرع بر محیط‌زیست است و نباید توسعه موجب ضربه به حقوق عامه شود.

رئیس قوه قضاییه همچنین اعلام کرد: شورایی که مقابل فساد می‌ایستد مورد حمایت دستگاه قضایی و نظام است.

* اعضای شورا عالی استان‌ها: خدمات شورا‌های نادیده گرفته نشود

در ادامه ضمن تأکید بر هم‌افزایی و همکاری قوه قضاییه و مدیریت شهری و روستایی؛ بر اساس اظهارنظر اعضای شورای عالی استان‌ها، نباید خدمات شورا‌های شهر و روستا نادیده گرفته شود.

همگان بر این نظرند که ارسال طرح از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس ظرفیت قابل‌توجهی محسوب می‌شود و متأسفانه در سال‌های اخیر از این پتانسیل، به‌درستی استفاده نشده است.

با توجه به اینکه سامانه ملی ثبت تخلفات و شکایات مردمی شورای عالی استان‌ها راه‌اندازی شده است؛ از قوه قضاییه درخواست شد در شورای حل اختلاف، شعبه خاصی برای رسیدگی به پرونده‌های اشاره‌شده، اختصاص داده شود.

اجرای طرح شفافیت در شورا‌ها با محوریت شورای شیشه‌ای خطر قرمز شورا‌ها مطرح شد و اینکه این مهم عاملی مهم در مبارزه با فساد محسوب می‌شود.

در این نشست عنوان شد متأسفانه در قانون مجازات اسلامی برای هجمه به شوراها، جرم نگاری نشده است؛ از این‌رو درخواست شد ریاست قوه قضاییه دستور دهند که لوایحی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود تا در قانون جدید مجازات اسلامی شورا‌ها مورد حمایت قانون قرار گیرند.
 
شورا‌ها در بحث فساد، همکار دستگاه قضایی هستند/ قانون جدید مجازات اسلامی شورا‌ها مورد حمایت قانون قرار می‌گیرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار