هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی ارسنجان به کشت یونجه اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۸۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 16 August 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:سعید خرمی کارشناس زراعت مرکز جهاد کشاورزی حومه شهرستان ارسنجان افزود: در سال زراعی جاری هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت یونجه اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه متوسط برداشت یونجه در هرهکتار ۱۵ تن است افزود: پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت ۱۵ هزار و ۶۰۰ تن علوفه خشک مرغوب برداشت شود.
خرمی اضافه کرد: کشت یونجه با هدف افزایش تولید علوفه و برای جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ آب در کشتزار‌های کم بازده منطقه انجام می‌شود.
کارشناس زراعت مرکز جهاد کشاورزی حومه شهرستان ارسنجان با بیان اینکه زراعت یونجه تاثیر بسزایی در برقراری تناوب زراعی و تولید پایدار و اصلاح ساختمان خاک و افزایش باروری و حاصلخیزی آن دارد گفت: ارقام مورد کشت در منطقه از نوع رقم بمی، رنجر آمریکایی و همدانی می‌باشد. وی تصریح کرد: گیاه یونجه به عنوان ملکه گیاهان علوفه‌ای، قابلیت تولید محصول بالایی را در دامنه وسیعی از نظر خاک و شرایط اقلیمی دارد همچنین یونجه ۱.۵ برابر بیشتر از غلاتی مانند گندم و ذرت پروتئین دارد که حاوی اسید‌های آمینه حیاتی مانند ارژینین، لیزین، ترونین و تریبتوفان است و مکمل هر کمبود رژیم غذایی است.
خرمی گفت: تولید این میزان علوفه، نقش مهمی در ظرفیت سازی و کاهش فشار دام برعرصه‌های مرتعی و رفع کمبود علوفه به خصوص در بخش مراتع روستایی به همراه دارد.

برچسب ها: علوفه ، ارسنجان ، یونجه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار