معاون بازرسی سازمان صمت استان فارس گفت: در ۵ روز اول اجرای طرح نظارتی ویژه تشدید بازرسی بازار شیراز بیش از ۱میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تخلف کشف شده است.
کد خبر: ۸۸۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ 16 August 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:محمدابراهیم صداقت با بیان این مطلب گفت: در ۵ روز اول اجرای طرح یک هزار و ۱۸۳ بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی شیراز به عمل آمد که طی آن ۲۱۴ پرونده تخلف برای متخلفین تشکیل شده است.

وی افزود: از ۲۱۴ پرونده تشکیل شده ۸۸ پرونده مربوط به تخلف گران فروشی، ۸۳ پرونده مربوط به عدم درج قیمت، ۱۱ پرونده قاچاق کالا، ۱۲ پرونده مربوط به تخلف تقلب، ۱۲ پرونده مربوط به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا ابلاغی وزارت بهداشت و ۸ پرونده مربوط به سایر تخلفات صنفی بوده است.

به گفته وی بیشترین تخلفات مربوط به واحدهای صنفی خواربار فروشی، میوه و صیفی جات است.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس در خصوص ۱۱ پرونده کشف کالای قاچاق گفت: در این طرح ۱۱ واحد متخلف عرضه کننده کالای قاچاق شناسایی شدند که ۱۰ مورد آنها عمده فروش و یک مورد خرده فروش است.

بر پایه گفته صداقت کالاهای قاچاق کشف شده شامل انواع نوشیدنی‌های خارجی، ژل بازی و انواع مواد غذایی و ارزش ریالی آنها بالغ بر ۳۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است. وی همچنین در مورد تشکیل ۱۲ پرونده تقلب گفت: این پرونده‌ها مربوط به واحدهای خبازی می‌باشد که به دلیل کم فروشیی برای ۱۲ واحد صنفی تولیدی نانوایی پرونده تقلب و کم فروشی تشکیل شده است.

این توضیح لازم است که نانوایی‌ها در خصوص کمیت محصولات تولیدی و میزان سبوس موجود در آرد در قالب گشت مشترک این سازمان با دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه مربوطه مورد ارزیابی و بازرسی قرار می‌گیرند.

صداقت از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت فارس، ۳۲۳۴۰۰۰۰ ستاد خبری اتاق اصناف شیراز و یا ۱۳۵ ستاد خبری تعزیرات حکومتی فارس اطلاع دهند.

برچسب ها: تخلف ، بازرسی ، تخلف صنفی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار