استاندار ایلام گفت: مردم فکر نکنند اگر شرایط امروز آرام است دیگر همه چیز تمام شده، واقعیت تلخ این است که اگر دقت نکنیم این غفلت و بی توجهی به آرامش قبل از طوفان کرونا مبدل خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ 16 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی‌دشتکی  در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برخی ها زمانیکه شرایط خوب است دست به عادی سازی زندگی می زنند و تنها در شرایطی که وضعیت کرونا خوب نباشد، ماسک می زنند در حالیکه شرایط امروز حاصل رفتار یکی دو هفته گذشته است و نتیجه رفتارهای امروز را ظرف یکی دو هفته آینده خواهیم دید.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: بنابراین نباید فریب فضای آرام امروز را خورد زیرا همین ساده انگاری ها شرایط را برای شیوع و جولان مجدد کرونا فراهم می کند.

استاندار ایلام خواستار نظارت و جدیت بیشتر حوزه بهداشت و درمان استان در بحث کرونا شد و گفت: واقعیت آن است نه مردم و نه مسئولان‌ قویا مصوبات ستاد کرونا را اجرایی نمی کنند و اینجا لازم است حوزه بهداشت و درمان از همان مبدا و آغاز، نظارت ها را قویا و بدون هیچ ملاحظه ای انجام دهند تا در ادامه همه گروه ها، نهادها، ادارات، اصناف و بازاریان و مردم نیز این موضوعات را جدی گرفته و اجرا کنند.

وی کار حوزه بهداشت و درمان را در شرایط کنونی مهم و خطیر عنوان کرد و افزود: در این حوزه یک گروه که در صف هستند و کار درمان و رسیدگی به حال بیماران برعهده دارند و یک عده دیگر در ستاد رسالت نظارت بر پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از بیماری بر عهده دارند که کار هر دو گروه مهم و حیاتی است و باید با نهایت حساسیت و جدیت صورت پذیرد.

استاندار ایلام خواستار اجرای بی قید و شرط مصوبات ستاد کرونا برای مردم و مسئولان شد و گفت: اینجا لازم است با برپا کنندگان مراسمات برخورد جدی تری صورت گیرد و در این زمینه برای حفط سلامت و جان مردم ملاحظه کاری جایز نیست.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: وقتی مقام معظم رهبری می گویند من هم خودم را موظف به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا می دانم تکلیف برای همه مشخص است و این اهمیت کار باید در سطح جامعه تبیین و تشریح شود.

وی تنها راه مقابله با کرونا را رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و ادامه داد: تا درمان کرونا ناچار به زندگی در شرایط سخت هستیم، از این رو اگر ماسک زدیم، فاصله اجتماعی را رعایت کردیم و در اجتماعات شرکت نکردیم این ملاحظات می تواند ما را در برابر کرونا مصون نگه دارد در غیر اینصورت کرونا حرکت ما را متوقف خواهد کرد.

سلیمانی دشتکی افزود: ادارات، نهادها، ارگان ها، اصناف و بازاریان به هیچ عنوان نباید به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند خدمتی ارائه دهند چرا که بر طبق مصوبات ستاد کرونا با آنها برخورد می شود.

وی در ادامه بیشترین عامل انتقال کرونا را مختص مبتلایان بدون علامت عنوان کرد و گفت: برای این منظور همه ما ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم.

وی افزود: البته اگر کسی بیمار باشد و علائم داشته باشد و رعایت نکند مرتکب جرم و جنایت می شود و باید با شدت با او برخورد شود.

وی ضمن اینکه از مردم استان تقاضا کرد در راستای حفظ سلامت خود و همنوعان مصوبات و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند، اظهار داشت: تا تولید واکسن باید با کرونا زندگی کرد، منتها جوری رفتار کنیم که هم بتوانیم امور روزمره زندگی انجام شود و هم از کرونا آسیب نبینیم.

استاندار ایلام گفت: نظام و مردم قدردان ایثار، مقاومت، از خودگذشتگی و صبر آزادگان و اسرا هستند.

سلیمانی دشتکی با تبریک گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: نقش آزادگان در سال های دفاع مقدس، نقش ارزشمندی است و مقاومت آنان در برابر رژیم بعث و شکنجه های صدامیان بی نظیر بود.

وی افزود: اکنون صحنه هایی از شکنجه جلادان صدام در حق اسرای ما منتشر می شود که طاقت فرساست.

سلیمانی دشتکی گفت: همه ما و آیندگان قدردان زحمات این آزادگان که بسیاری از آنان در زندانهای عراق در زیر شکنجه شهید شدند و بسیاری از آنها دچار نقض عضو شدند هستیم.

در این نشست مصوب شد که اداره کل اقتصاد و دارایی پیگیر تعیین تکلیف پول املاک مازاد فروخته شده دستگاه های اجرایی باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار