منطقه سیاهگل ایوان به علت داربودن بیش از 450هکتار باغات انگور به یکی قطبهای تولید انگور استان تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۸۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 19 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی  می‌تواند نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشاورزی ایفا کند و تأثیر قابل توجهی در توسعه پایدار این حوزه و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در مناطق روستایی شهرستان داشته باشد.

از مزایای صنایع تبدیلی در این بخش جلوگیری از فسادپذیری محصولات، کمک به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی را می‌توان نام برد.

با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد و منابع مالی که در این بخش به کار گرفته می‌شود، باید برای جلوگیری از هدررفت این منابع و مهم‌تر محصولات کشاورزی و باغی که در کشاورزی جایگاه خوبی در استان دارد، با ایجاد و تقویت زیرساخت‌های صنایع تبدیلی اقدامات مناسبی صورت گیرد.

برداشت شش هزاتن انگور از باغات شهرستان

محمد علی حیدری؛ مدیر جهاد کشاورزی ایوان اظهار کرد:شهرستان ایوان به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب، مستعد کشت انواع باغات میوه از جمله انگور است.

وی اظهار کرد:درمجموع درسطح شهرستان 450 هکتار از زمینهای شهرستان به کشت باغات انگور اختصاص داردکه 390هکتار این اراضی انگور عسکری و60هکتارآن انگور یاقوتی می باشد.

حیدری افزود: طرح باغات منطقه پلیه و بانبکر ایوان نیز یکی از سایت های باغات ایوان است که کشت انگور را در این شهرستان افزایش داده است وایوان را به یکی از قطبهای تولید انگور تبدیل کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی ایوان ادامه داد:امسال این پروژه برای پنجمین سال متوالی است که ثمردهی دارند.

یکی از مشکلات کشاورزان این منطقه نبود راه دسترسی مناسب راهی  که گلایه کشاورزان این منطقه را در پی داشته است.

امید علی سبزی ، فرماندار ایوان گفت: از خواسته های بحق این کشاورزان احداث یک دستگاه پل در این منطقه بود با توجه به اینکه تملک زمین در این منطقه داشتیم خوشبختانه تملک ها گرفته شد و پیمانکار شروع به کار کرد.

وی ادامه داد:در این منطقه سالانه بیش از 700خانوار در این مزارع مشغول به فعالیت هستند و در این راه امرار معاش می کنند./ح

 

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار