مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات اجرایی راه دسترسی بندرنوشهر به بندرخشک در هفته دولت خبر داد گفت: مشکل کمبود فضا برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با ساخت راه دسترسی اختصاصی به بندرخشک برطرف می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 19 August 2020
محمد راستاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های در حال اجرای بندر نوشهر در جمع خبرنگاران افزود: سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری در این بندر اعلام آمادگی کردند که همواره به دلیل کمبود زمین و فضا با بن بست روبرو بودند که با اجرایی شدن طرح ملی احداث راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به کمربندی و بندر خشک این مشکل کاملا برطرف خواهد شد. وی آغاز عملیات اجرایی این طرح را همزمان با هفته دولت امسال اعلام کرد و گفت : در حال حاضر تجهیز کارگاه توسط پیمانکار طرح انجام شده است و تلاش می شود تا این طرح ملی با اعتبارات تخصیصی با شتاب بیشتری اجرایی شود. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از مهم ترین موضوعاتی که به تناسب ساخت راه دسترسی بندر نوشهر و در راستای برطرف کردن مشکل کمبود فضا مورد بحث است، خشک کردن بخشی از آب دریا به گستره حدود ۱۸ هکتار در ضلع شمال شرقی بندر می باشد که کار مطالعاتی آن هم شروع شدست. راستاد یکی از برنامه های راهبردی سازمان بنادر را بهره بندی از حداکثر ظرفیت بنادر شمالی کشور در حوزه صادرات و واردات با کشورهای همسایه و نیز ترانزیت کالا عنوان کرد و افزود: هنوز بنادر مازندران تا نقطه اوج بهره مندی فاصله داشته و تلاش می شود که این ظرفیت های در کوتاه مدت به کار گرفته شود. بندر نوشهر به مساحت حدود ۴۰ هکتار و با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه حدود ۴.۵ میلیون تن کالا یکی از سه بندر استان مازندران بوده که در منطقه غربی استان واقع شده است. امسال نیز بندرنوشهر تا این لحظه از نظر مقدار صادرات و واردات کالا بالغ بر ۳۵۰ هزار تن کالا تخلیه و بارگیری کرد احداث راه دسترسی میان بندرخشک و بندرنوشهر از مصوبات دولت دهم بوده که به دلیل عدم اختصاص اعتبارات و مشکل زیست محیطی تاکنون محقق نشده است ولی طی ۲ سال گذشته با برنامه ریزی مناسب و حمایت های دولت‌تدبیر این طرح به مرحله اجرایی رسیده است. برقراری ارتباط میان بندرخشک واقع در حاشیه کمربندی با بندر نوشهر، شتاب بخشی در فرآیند تخلیه و بارگیری کالا، رفع معضل ترافیک شهری، ساماندهی تریلرهای حامل بار در بندرخشک، رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال از جمله اهداف اجرای این طرح اعلام شده است. از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ تاکنون بنا به گزارش های رسمی حدود ۲۰۶ میلیارد تومان برای اجرای طرح های زیرساختی و توسعه ای از محل اعتبارات دولتی هزینه شد استان مازندران به دلیل دارا بودن سه بندر مهمترین استان کشور محسوب می شود که نقش اساسی در زمینه صادرات و واردات دارد و بندرنوشهر نیز به عنوان یکی از قدیمی ترین بنادر مازندران از دیرباز سهم ویژه و استراتژیکی در زمینه درآمدزایی، فرصت های شغلی و سرمایه گذاری داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار