رضوان سلماسی با بیان اینکه باید کانون پرورش فکری را در سطح شهر تقویت کرد تا کودکان و نوجوانان این محیط را خالی نکنند گفت: خانواده‌ها زمینه حضور فرزندان خود را در این محیط‌ها فراهم کنند، چون خواندن کتاب در خانه برای آن‌ها خوب بوده، اما کانون است که الگو می‌دهد و در آنجا کودکان و نوجوانان کنار هم با الگو بزرگ می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳ 19 August 2020
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان با بیان اینکه باید کانون پرورش فکری را در سطح شهر تقویت کرد تا کودکان و نوجوانان این محیط را خالی نکنند گفت: خانواده‌ها زمینه حضور فرزندان خود را در این محیط‌ها فراهم کنند.

به گزارش فارس، سلماسی در آئین رونمایی از به‌روزرسانی تجهیزات کتابخانه پستی همدان اظهار کرد: امروز برای من یک روز به یادماندنی خواهد بود، چون خاطرات خوب زیادی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارم.

وی با اشاره به اینکه روزی به عنوان کوچکترین عضو کانون بودم و گویا الان قدیمی‌ترین هستم گفت: بچه که بودم کانون پرورش فکری در مکان بیمارستان سابق مباشر در خیابان مهدیه بود و منزل ما هم نزدیک آنجا که مرتب به این مکان رفت و آمد داشتم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: قبل از اینکه وارد مدرسه شوم خواندن و نوشتن بلد بودم شاید به این دلیل که مرتب به کانون می‌رفتم و آنجا چرخ می‌زدم و اینکه خانواده حمایت می‌کردند مطالب جدید یاد بگیرم.

وی با اشاره به اینکه چندسالی است که کتاب خواندنم دستخوش حوادثی شده و امروز کمتر به آن می‌رسم تاکید کرد: دوران کودکی با کانون پرورش فکری ارتباط قوی داشتم، چون فضایی را برای کودکان فراهم کرده بودند که ایمن در راستای رشد کودکان و نوجوانان بود و باعث آگاهی افراد می‌شد.

سلماسی با بیان اینکه باید کانون پرورش فکری را در سطح شهر تقویت کرد تا کودکان و نوجوانان این محیط را خالی نکنند گفت: خانواده‌ها زمینه حضور فرزندان خود را در این محیط‌ها فراهم کنند، چون خواندن کتاب در خانه برای آن‌ها خوب بوده، اما کانون است که الگو می‌دهد و در آنجا کودکان و نوجوانان کنار هم با الگو بزرگ می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه این موضوع مورد غفلت واقع شده است افزود: هرآنچه برای کودکان کار کنیم در واقع سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا در آینده موفقیت‌هایی را شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با تاکید به اینکه باید برای فرزندان خود خوب تصمیم گیری کنیم و اگر نتوانیم در آینده برای ما و هموطنان موثر نخواهند بود عنوان کرد: در کمیسیون فرهنگی شورا برنامه داشتیم که برای کودکان و نوجوانان اقداماتی داشته باشیم، اما وزارت هم خوشبختانه به این سمت رفت تا استان‌هایی شهر‌های دوستار کتاب داشته باشند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه موفق شده‌ایم همدان را دوستار کتاب معرفی کنیم گفت: یکی از علت‌های این امر همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود و این مهم باعث شده همدان در گام اول پایلوت دوستدار کتاب باشد.

سلماسی خاطرنشان کرد: در ادامه این روند باید به اقدامات اجرایی برسیم که می‌طلبد همکاری دستگاه‌های مربوطه به ویژه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه باید واقعی کودکان را باور و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم گفت: امیدوارم آینده کودکان ما خوب باشد که قطعا آن‌ها به عنوان مدیران ارشد برای زندگی ما تصمیم گیری خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار