استاندار قم اعلام کرد:
استاندار قم با تأکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی از سوی اصناف گفت: کسانی که در ارائه خدمات مرتکب تخلفاتی می‌شوند با آن‌ها برخورد می‌شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم نیز از نظارت دستگاه قضائی بر نحوه برگزاری مراسم محرم خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۴ 20 August 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به قرارگرفتن در آستانه ایام عزاداری ماه محرم اظهار داشت: امیدواریم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم از این ایام کسب فیض کنیم.

استاندار قم بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در تلاش هستند یک فضای معنوی در استان ایجاد کنند تا ضمن برگزاری مراسمات عزاداری به نحو احسن، شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز رعایت شود.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی به ادارات و سازمان‌های مختلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: دستور داده‌ایم رعایت پروتکل‌ها از طرف سازمان‌های مختلف به‌ویژه بانک‌ها و ادارات حداکثری شود، همچنین گزارشات ارائه‌شده نشان می‌دهد که میزان رعایت در کارخانه‌ها در حال افزایش است.

سرمست با تأکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی از سوی اصناف ابراز کرد: کسانی که در ارائه خدمات مرتکب تخلفاتی می‌شوند با آن‌ها برخورد می‌شود.

استاندار قم از شکل‌گیری کارگروه عزاداری با محوریت سازمان تبلیغات در استان خبر داد و عنوان کرد: این کارگروه سعی در به اجرا درآوردن مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته و تمامی پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌ها برای مداحان به اجرا درمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه ستاد مدیریت بحران استان هیئات مذهبی مکلف شدند همان‌طوری که در تمام عرصه‌ها در گسترش فضای معنوی کمک کرده‌اند در رعایت پروتکل‌ها هم تلاش مضاعف داشته باشند.

سرمست در پایان ضمن قدردانی از کمیته‌های نظارت در اجرای پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: در حوزه عمومی هم تأکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جدی‌تر گرفتن استفاده از ماسک شد.

ورود دستگاه قضائی بر نحوه برگزاری مراسم محرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم نیز با اشاره به مراسم عزاداری ایام محرم گفت: در ستاد ملی و وزارت بهداشت نکاتی موردتوجه است و باید دستورالعمل‌ها به‌خوبی رعایت شود و حتی روز گذشته دادگستری کشور بر برخورد قضائی با کسانی که توجهی به پروتکل‌ها نمی‌کنند، تاکید جدی داشت.

به گفته وی، عزاداری در فضای بسته و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در شهر ممنوع است و هیئات مذهبی باید توجه داشته باشند از تجمعات جلوگیری شود و به‌غیراز سینه‌زنی و زنجیرزنی نداشته باشند.

قدیر با اشاره به نحوه توزیع نذورات این ماه از سوی مردم بیان کرد: توزیع نذورات باید به‌صورت بیرون‌بر باشد و از ایجاد صف و تجمع جلوگیری شود و مراقبت‌های لازم در حسینیه‌ها و مساجد در حفظ سلامت مردم اتفاق بیفتد.

این مسئول از جلسات خود با مراجع عظام تقلید اشاره و بیان کرد: در ۲ روز گذشته جلساتی با مراجع داشتیم و توصیه‌های خوبی داشتند که نشان می‌دهد از ما بسیار جلوتر هستند، دراین‌باره آیت‌الله مکارم شیرازی توصیه داشت که مقررات ستاد ملی کرونا به‌طور کامل رعایت شود و مکان عزاداری، سرپوشیده نباشد و جمعیت و وقت نیز محدود شود و همگان از ماسک استفاده کنند.

هم دلی و انسجام اهرم سلامت معنوی جامعه

قدیر بیان کرد: فضای خوب و همدلی زیادی میان مراجع و مسئولان وجود دارد و باید مردم را همراه کرد، یکی از وظایف ایجاد سلامت معنوی در میان مردم است و جامعه به عزاداری نیاز دارد تا روحشان اقناع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: صداوسیما و فضای مجازی و شهرداری کمک می‌کنند تا فضای شهر، فضای عزاداری شود و از طریق تلویزیون مردم بتوانند از فرصت عزاداری در خانه استفاده کنند، به‌ویژه افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، باید تجمعات را به حداقل برسانند.

این مسئول با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی برخی نانوایان قم عنوان کرد: طبق ارزیابی‌های گذشته رعایت پروتکل‌ها در دو صنف مطب‌ها و نانوایی‌ها کمتر بود که در مطب‌ها تلاش کردیم رعایت دستورالعمل‌ها با تذکرات و بازرسی‌های متعدد موردتوجه قرار بگیرد که در دو هفته اخیر ۱۸۵ بازرسی اتفاق افتاد، همچنین با پیگیری لازم رعایت پروتکل‌ها در مطب‌ها و مراکز غیردولتی قم به ۸۵ درصد رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار