مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان گفت: از مشکل خاصی در تجهیزات پزشکی و درمانی در تویسرکان برخوردار نیستیم و همچنان خدمت درمانی خود را به مبتلایان به کرونا ارائه می‌دهیم.
کد خبر: ۸۸۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 20 August 2020
پس از آنکه در چند روز اخیر به گفته مسئولان ارشد استان و استاندار همدان، اوج شیوع کرونا در این استان کمی آرام شد، اما همچنان تویسرکان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داد و گویی قصد خروج از این وضعیت را ندارد.

به گزارش تسنیم، این شهرستان در روز‌های آغازین شیوع ویروس کرونا در استان همدان از وضعیت قابل قبول و مساعدی در زمینه مبتلایان به کووید-۱۹ برخوردار بود، اما رفته رفته عواملی دست به دست هم دادند که نتیجه آن قرار گرفتن تویسرکان در وضعیت قرمز و خارج نشدن از شرایط کنونی است.

فرماندار تویسرکان به عنوان نماینده عالی دولت در پاسخ به چرایی ماندن تویسرکان در فهرست شهرستان‌های قرمز کرونایی به بیان اینکه بیماریابی در این شهرستان بسیار فعال است، بسنده کرد و توضیحات بیشتری نداد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان، اما به عوامل توقف این شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از نقاط کشور و از جمله شهرستان‌های استان همدان شاهد اجرای قاطع قانون درباره رعایت نکات و اصول بهداشتی هستیم به گونه‌ای که افرادی که برای دریافت خدمات به ادارات یا مکان‌های دولتی و خصوصی مراجعه می‌کنند اگر ماسک نزده باشند، خدمتی به آن‌ها داده نمی‌شود در حالی که در تویسرکان این قانون آنگونه که باید اجرا نمی‌شود.

سید ابراهیم طواف زاده اظهار داشت: اکنون در حالی شاهد فعالیت اصناف در بخش‌های مختلف در تویسرکان هستیم که اصول و نکات بهداشتی آنگونه که باید رعایت نمی‌شود و هم فروشنده و هم خریدار نسبت به این قوانین بی تفاوت هستند و برخورد قاطعی نیز با آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی حضور میهمانان و مسافران تابستانی و تویسرکانی‌های مقیم دیگر شهر‌های کشوررا از نقاط دیگر کشور در تویسرکان را از دیگر عوامل شیوع بیشتر و ماندگارتر کرونا در تویسرکان دانست و تصریح کرد: همچنین در برخی اوقات شاهد برپایی مراسم پر تجمع مانند عروسی به تعداد زیاد هستیم.

طواف‌زاده متذکر شد: البته نحوه و میزان بیماریابی کرونایی در شهرستان تویسرکان خیلی فراگیر و قوی است و به کمک بهورزان و مراکز بهداشتی و درمانی، بخش قابل توجهی از بستگان افراد مبتلا به کرونا و افراد مشکوک تحت بررسی و تست قرار می‌گیرند و به همین دلیل مبتلایان بیشتری شناسایی می‌شوند.

وی گفت: افراد مشکوک به کرونا به پزشک ارجاع داده می‌شوند و در صورت تشخیص پزشک از آن‌ها تست کرونا انجام می‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان افزود: از مشکل خاصی در تجهیزات پزشکی و درمانی در تویسرکان برخوردار نیستیم و همچنان خدمت درمانی خود را به مبتلایان به کرونا ارائه می‌دهیم.

وی از همه مردم تویسرکان خواست تا در ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهدا نسبت به رعایت دقیق نکات و اصول بهداشتی مسوولانه عمل کنند تا شاهد وخیم‌تر شدن وضعیت کرونایی تویسرکان نباشیم

با شواهد و قرائن و مشاهدات میدانی به نظر می‌رسد با وجود ورود مستقیم دادستان به برخورد با متخلفان کرونایی، برخی قوانین ستاد ملی کرونا آنچنان که باید در شهرستان تویسرکان از سوی برخی مردم و شهروندان اجرا نمی‌شود و انگار برخی این قوانین الزام آور را جدی نگرفته‌اند. اگر تویسرکان بخواهد روند نامطلوب و غیر قابل قبول خود در زمینه شیوع گسترده‌تر کرونا را ادامه بدهد، رقم خوردن یک فاجعه برای این شهرستان دور از دسترس نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار