۳۰ روز از مرداد ماه در حالی سپری شد که ویروس کرونا امروز نیز با گرفتن جان ۱۳۹ نفر از هموطنانمان این موضوع را بار دیگر گوشزد کرد که رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی سرانجامی جز درد و بیماری به دنبال نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 20 August 2020

بر اساس آخرین پایش های وزارت بهداشت هنوز استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

ایرنا – زندگی چند ماهه ایرانیان با کووید۱۹، رفتار فردی و اجتماعی جدیدی را ایجاب کرده است. حفظ فاصله‌ فیزیکی، شرکت نکردن در تجمعات، خودداری از ترددهای غیرضروری در سطح شهر، پرهیز از سفرهای بین شهری و استفاده از ماسک و دستکش، از تدابیری است که رعایت آن مسووولیت پذیری افراد را در قبال سلامت خود و دیگران نشان می دهد.

در میانه تلاش مسوولان کشور و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان برای مهار کرونا و قطع زنجیره ابتلا ، تازه ترین تولیدات خبرنگاران ایرنا نشان می‌دهد که برخی استان ها به واسطه جدی نگرفتن خطر کرونا و اهمیت پروتکل‌های بهداشتی از سوی جمعی از هموطنان، همچنان در وضعیت قرمز و یا هشدار به سر می برند

با این حال در بسیاری از استان ها مردم روزهای سخت و پر استرسی را در مقابله با این ویروس شاخدار سپری می کنند و همچنان طرح های مراقبتی به همراه تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار قرار داده اند و بوستان ها تعطیل، برگزاری مراسم عروسی در تالارها و عزا در آرامستانها نیز ممنوع شده است.

یکه‌تازی کرونا در استان اردبیل با ۴۳ بیمار بستری جدید و فوت هفت نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان گفت که طی شبانه روز گذشته ۴۳ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شده و هفت نفر دیگر از مبتلایان جان باختند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده اظهار داشت : طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۳ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۲۴ نفر در اردبیل، سه نفر در پارس‌آباد، ۱۰ نفر در مشگین‌شهر، پنج نفر در گرمی و یک نفر در خلخال بستری و در حال مداوا هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۸۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۱ نفر بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند.

احتمال بدتر شدن اوضاع کرونا در کرمانشاه وجود دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با شرایطی که پیش رو داریم از جمله برگزاری آزمون‌ها و آیین‌های عزاداری ایام محرم احتمال می‌رود اوضاع بیماری کرونا در استان بدتر شود.

دکتر محمودرضا مرادی اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون در اطفال هم شاهد افزایش موارد مثبت کرونا هستیم، انتظار می رود در اواخر شهریور و مهر ماه تعداد بیماران بیشتر شود که باید آمادگی لازم برای مقابله با آن را داشته باشیم و زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.

آمار مرگ و میر بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد یک سوم کشور است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آخرین آمارهای دانشگاه علوم پزشکی میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در این استان یک سوم شاخص آمار کشور است.

حسین کلانتری اظهار داشت: میزان کشندگی بیماری کرونا در استان ۱.۶ و در کشور ۵.۷ و مرگ و میر در ۱۰۰ هزار نفر در کشور ۲۲.۹ و در استان ۹.۹ است.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی بود که با رویکرد پیشگیرانه، پیش از ورود بیماری به کشور، اقدامات خود را آغاز کرد و آمادگی های لازم برای مقابله احتمالی با بیماری را داشت.

تمدید محدودیت‌های کرونایی استان تهران تا ۵ شهریور

استاندار تهران با بیان اینکه محدودیت های کرونایی این استان تا ۵ شهریور تمدید شد افزود: دورکاری کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی استان تهران به مدت یک هفته دیگر ادامه می یابد.

انوشیروان محسنی بندپی اظهار داشت : تصمیم گیری ها برای ادامه یا اصلاح محدودیت ها به صورت هفتگی و متناسب با وضعیت موجود اتخاذ می شود.

وی گفت: مصوبه لغو طرح ترافیک تا پایان مرداد ماه معتبر بود و هنوز برای تمدید آن در هفته پیش رو تصمیمی اتخاذ نشده است.

استاندار تهران گفت: سال تحصیلی پیش رو در مدارس طبق پروتکل های ابلاغی ستاد ملی کرونا و با تمهیدات اندیشیده شده با وزارت آموزش و پرورش به صورت حضوری و مجازی آغاز می شود.

از پیامدهای شیوع کرونا این که پنجاه و هفتمین کنکور سراسری کشور در حالی آغاز شد که بسیاری از استان ها در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار داوطلب و خانواده های آنان ملزم به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی شده اند.

به واقع، داوطلبان کنکور هیچگاه گمان نمی‌کردند که روزی علاوه بر مداد، پاک‌کن و کارت شناسایی، این آزمون سراسری را با ماسک و الکل و موادضدعفونی کننده برگزار کنند.

از سوی دیگر، همه ساله با آغاز ماه محرم، شهرها و روستاهای کشور شاهد برگزاری مراسم و حضور دسته‌های عزاداری بودند اما امسال قرار است شور حسینی با رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد تا مهار کرونا در ماه‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) نیز ادامه یابد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار