وزیر اطلاعات در یک برنامه تلویزیونی:
علوی گفت: همه دولت‌ها با هجمه‌هایی مواجه بودند، اما متاسفانه در ارتباط با این دولت، هجمه‌ای که بوده، بیش از حد بوده و بیشترین هجمه نیز از سمت داخل دولت بوده‌است. اگر حمایت‌های بزرگوارانه مقام معظم رهبری نبود این دولت چندین مرتبه به زمین زده شده بود...
کد خبر: ۸۸۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳ 20 August 2020
اگر حمایت رهبری نبود، دولت چند بار زمین‌زده شده‌بود
 
 
تابناک گیلان/ وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه همه دولت‌های بعد از انقلاب خدمات ارزنده‌ای انجام داده اند اظهار کرد: شرایط در همه دولت‌ها یکی نبوده است.
 
به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات طی سخنانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با گرامیداشت هفته دولت به ارزیابی از عملکرد دولت پرداخت و اظهار کرد: همه دولت‌هایی که بعد از انقلاب خدمتگزار مردم بودند، همه خدمت کردند و نمی‌شود خدمت آن‌ها را نادیده گرفت، اما شرایط در همه دولت‌ها یکسان نبوده و متفاوت بوده است؛ در برخی دولت‌ها شرایط بهتر بوده، طبعاً توفیقات بیشتری نصیب‌شان شده و در برخی دیگر از دولت‌ها شرایط خوبی فراهم نبوده و توفیقات کمتری داشتند.

وی با بیان اینکه «بدترین وضعیت در دولت فعلی بوده است»، خاطر نشان کرد: در این دولت هم فشار تحریم‌ها بی سابقه بوده و هم درآمد کشور به حداقل ممکن خود رسیده بود و هم فروش نفت کمتر و مشکلاتی در صادرات و واردات ایجاد شده است. همچنین قیمت نفت که عمده درآمد ما بوده، از سایر دولت‌ها کمتر بوده است؛ در چنین شرایطی اگر دولتی بتواند کشور را سرپا نگه دارد تا به زمین نخورد، معجزه کرده است؛ با این حال دولت با کار جهادی که انجام دادن خدمات بسیار ارزشمندی را ارائه کرده است که با توجه به شرایط حاکم بر کشور و دولت باور کردنی نیست.

وزیر اطلاعات افتتاح فاز‌های متعدد پارس جنوبی را از جمله خدماتی عنوان کرد که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ارائه شده است و گفت: بسیاری از پالایشگاه‌ها که بخشی از کارهایشان انجام شده بود، در این دولت راه اندازی شدند؛ حدود یک میلیون و پانصد هزار مسکن اعم از مسکن مهر قیمت به تکمیل رسید که تا پایان دولت به حدود ۲ میلیون مسکن می‌رسد. همچنین مجتمع‌های معدنی بسیاری در برخی استان‌ها فعال شد و راه آهن همدان، کرمانشاه، خوی و تبریز راه اندازی شد. بیمارستان‌های بسیاری نیز در این دولت افتتاح شد که زمینه‌های حماسه آفرینی در دوران کرونا را فراهم کردند.

علوی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در زمینه‌های تامین انرژی برق آب راهسازی و اشتغال زایی گفت: امنیت پایداری که با همت سربازان گمنام امام زمان (عج) دولت و وزارت اطلاعات تعریف می‌شود گوشه‌ای از کار‌های دیگری است که دولت انجام داده است.

وی افزود: دولت با بسیاری از مسائل و دشواری‌ها مواجه بوده که از جمله آن‌ها می‌توان گفت این دولت با بی مهری‌های بسیاری روبرو شده است. بیشتر این هجمه‌ها به این دولت صورت گرفته و کارکرد‌های دولت نقد شده و بسیاری مصادره شده است.
وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه در تامین امنیت نقش بی بدیل وزارت اطلاعات را نمی‌توانیم منکر شویم، اظهار کرد:در این دولت وزارت اطلاعات به صد‌ها تیم تروریستی ضربه وارد کرده، اما گاهی مورد جفا قرار می‌گیرد. درست است که امنیت محصول همه دستگاه‌های امنیتی است، اما در زمینه تامین امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم وزارت اطلاعات حرف اول را با فاصله بسیار زیاد می‌زند، این در حالی است که گاهی مشاهده می‌کنیم این موضوع مصادره می‌شود و نقش وزارت اطلاعات نفی می‌شود.

علوی ادامه داد: در حوزه مسکن گاهی اعلام می‌شود که دولت آجری روی آجری نگذاشته است در حالیکه فقط دو میلیون اسکلت بدون هر گونه زیر ساخت به دولت یازدهم رسید که تمامی این‌ها در این دولت به اتمام رسیده است؛ قدیم میگفتند کار را که کرد، آنکه تمام گرد، اما امروز برخی از روی بغض به دولت می‌گویند کار را کسی کرد که کلنگ زد.

وزیر اطلاعات گفت: مشاهده می‌کنیم که در بسیاری از اقدامات کسی که ۲۰ درصد کار را انجام داده است تمام کار را به او نسبت می‌دهند، اما کار کسی که ۸۰ درصد کار را انجام داده را نفی می‌کنند. خیلی از اقدامات دولت مصادره می‌شود؛ قدیم پروژه‌های که انجام می‌شد به نام کارفرما تمام می‌شد و مثلا گفته می‌شد دولت فلان پروژه را ساخته، اما امروز بغض به دولت باعث شده که بسیاری از پروژه‌هایی که توسط دولت انجام می‌شود به نام پیمانکار تمام می‌شود و گفته می‌شود که فلان پیمانکار این پروژه را ساخته است؛ این گونه اظهارات باعث می‌شود که ارزیابی عملکرد دولت مقداری برای عامه مردم دشوار شود.

علوی گفت: همه دولت‌ها با هجمه‌هایی مواجه بودند، اما متاسفانه در ارتباط با این دولت، هجمه‌ای که بوده، بیش از حد بوده و بیشترین هجمه نیز از سمت داخل دولت بوده‌است. اگر حمایت‌های بزرگوارانه مقام معظم رهبری نبود این دولت چندین مرتبه به زمین زده شده بود. مقام معظم رهبری در ماجرای بنزین فداکارانه وارد شدند و رهنمود‌هایی به نمایندگان مجلس دادند و باید شاکر ولایت و قدردان محبت‌های مقام معظم رهبری باشیم. راه قدردانی از این هدایت‌ها نیز این است که زیر چتر هدایت و حمایت رهبری مقام معظم رهبری باشیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه کشور با دولت تنها قابل اداره نیست، اظهار کرد: همه قوا و نهاد‌ها باید باهم باشیم چرا که کشور برای همه است حتی آحاد مردم نیز باید وارد شوند؛ نمونه مشارکت و همدلی برای اداره کشور را در کرونا مشاهده می‌کنیم؛ زمانی که تریبون‌هایی که یاس آفرینی و سیاه نمایی میکردند بخاطر کرونا تعطیل شدند و سیاه‌نمایی رسانه‌ها کاهش و همگرایی و هم‌افزایی افزایش یافت، نهاد‌ها در کنار هم قرار گرفتند و با کرونا مقابله کردند؛ مردم نیز رعایت کردند و دستاورد عظیمی را به دست آورده‌ایم و از همه کشور‌ها در مقابله با کرونا جلو افتادیم. به محض آن که مقدار رعایت پروتکل‌ها کاهش یافت، با موج دوم مواجه شدیم. اگر با هم باشیم، همه با هم در مسائل و مشکلات مثل مواجهه با کرونا عمل کنیم، رضایت مردم افزایش می‌یابد.

علوی ادامه داد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در دوران کرونا میزان نارضایتی‌ها کاهش و میزان رضایت مردم افزایش یافته بود.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های کارکرد وزارت اطلاعات پرداخت و اظهار کرد: وزارت اطلاعات همیشه خدمات ارزشمندی در عرصه‌های مختلف و مأموریت‌های گوناگون خود داشته است. در این دوره هم کارکرد‌های بسیاری داشته که برخی از این‌ها بی سابقه است؛ ما از همان اول پایه و اساس کار را بر رعایت شرع و قانون گذاشتیم و جایی که دیدیم کاری انجام شده که با شرح مغایر است آن را جبران کردیم؛ مثلاً در مورد کسانی که به عنوان ترورکنندگان دانشمندان هسته‌ای دستگیر شده بودند و بخشی از همکاران ما می‌گفتند که این‌ها تروریست نیستند و به اشتباه دستگیر شده اند، بررسی بسیار دقیقی شد و سرانجام به این نتیجه رسیدیم این‌ها تروریست نیستند؛ در این زمان ما شرعا اعلام کردیم که مجاز نیستیم که این افراد را نگه داریم و باید آن‌ها را آزاد کنیم و از آن‌ها عذرخواهی و خسارت شان را پرداخت کنیم و این کار صورت گرفت؛ این کار در سرویس‌های امنیتی کاری بی سابقه است.

وزیر اطلاعات گفت: در این دوره مردم شاهد بودند که وزارت برای هیچ کسی مزاحمت نداشت؛ در دانشگاه‌ها برای اساتید و دانشجویان و در حوزه‌ها برای مدرسین و طلاب مزاحمتی نداشت و یک آرامشی در مراکز آموزشی حاکم بود. همچنین وزارت اطلاعات در این دوره مزاحمتی برای رسانه‌ها نداشت و تعامل سازنده با آن‌ها اعم از مطبوعات و فضا‌های مجازی وجود داشت.

علوی ادامه داد: وزارت اطلاعات در این دوره مزاحمتی برای احزاب و جریانات سیاسی نداشت و سعی کرد آن‌ها را در مسیری سازنده فعال کند. وزارت اطلاعات همچنین مزاحمتی برای اقوام و فرق از جمله اهل حق و دراویش نداشت و با تمام این‌ها به گونه‌ای تعامل کرد که امروز شاهد یک همگرایی بسیار قوی بین اقوام و فرق با نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم. وزارت اطلاعات در این دوره سعی کرد در کنار امنیتی که برای جامعه فراهم میکند، آرامش را هم فراهم کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار