کد خبر: ۸۹۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ 22 August 2020

 

درماندگی امروز آمریکا را مدیون تدبیر رهبری هستیم

رشت- امام جمعه رشت با اشاره به انزوای آمریکا در سازمان ملل، گفت: درماندگی آمریکا و عظمت ملت ایران را مدیون تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله رسول فلاحتی امروز در پیام جمعه رشت با اشاره به وضعیت قرمز این شهر و عدم برگزاری نماز جمعه با حضور نمازگزاران در مصلای امام خمینی (راه) ظهار کرد: امیدواریم با سفید شدن وضعیت کرونا در گیلان شاهد حضور نمازگزاران در نمازهای جمعه باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری صنعت دفاعی کشور در ۳۱ مرداد ماه، بیان کرد: اگرچه تاکنون به تمام اهداف نرسیدیم اما رشد و شکوفایی در عرصه‌های مختلف به ویژه در صنعت دفاعی کشور داشتیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به رونمایی از موشک‌های شهید سلیمانی و ابومهدی توسط صنعت دفاعی کشور اشاره کرد و یادآور شد: قدرت موشکی می‌تواند امنیت را برای ملت و کشور ما به ارمغان آورد.

آیت الله فلاحتی با قدردانی از پزشکان و کادر درمانی به مناسبت نکوداشت ابوعلی سینا و روز پزشک در یکم شهریورماه، خاطرنشان کرد: از تلاش پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در مبارزه با بیماری کرونا قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه یکشنبه هفته آینده مصادف با سوم ماه محرم روز ورود کاروان حسینی (ع) در سال ۶۱ به کربلا است، اظهار کرد: امسال عزاداری‌ها حال و هوای جدید و متفاوت با سال‌های گذشته دارد.

ضرورت سیاه پوش کردن شهر از سوی شهرداری‌ها

امام جمعه رشت اضافه کرد: به مردم و مسئولان به ویژه شوراهای شهر و شهرداری‌ها عرض می‌کنم شهر را سیاه پوش کنید و بگذارید حال و هوای عزا در شهر به مشام برسد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) اسلام را احیا کرد، بیان کرد: خون سیدالشهدا (ع) دین خدا را آبیاری و انسان را زنده کرد و مدیون امام حسین (ع) هستیم بنابراین از همه مردم می‌خواهم بر سر در خانه‌های خود پرچم سیاه نصب کنند تا بگوییم حسین جان راه تو را هرگز فراموش نمی‌کنیم.

وی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری محرم تاکید کرد و گفت: مردم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراسم محرم حضور پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به شکست آمریکا در ارائه قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل، تصریح کرد: چهره زشت آمریکا برای جهانیان نمایان شده است.

آیت الله فلاحتی، ۲۷ مهرماه سال جاری را اتمام تحریم تسلیحاتی ایران طبق برجام دانست و خاطرنشان کرد: کشورهای بسیاری خواهان خریداری تسلیحات ایران هستند و آمریکا با مشاهده استقبال کشورها از تسلیحات ما به تکاپو افتاده است.

وی، درماندگی آمریکای جنایتکار و عظمت ملت ایران را مدیون تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری ذکر کرد و یادآور شد: در برجام آثار تخریبی بسیاری داشتیم و قرار بود ۷ برجام دیگر داشته باشیم اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب بود که این امر انجام نشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دولت آمریکا شیطان صفتانه درباره برجام اظهارنظر می‌کند، اظهار کرد: آمریکا در سازمان ملل مذبوحانه درجا می‌زند.

عملکرد انفعالی دشمن را جسور می‌کند

آیت الله فلاحتی، صبر و مقاومت ملت ایران را از جمله دلایل عظمت ملت ایران برشمرد و افزود: بیش از ۴۰ سال صبر و مقاومت ملت ایران برای جهانیان زبانزد شده است.

وی با اشاره به اینکه سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله موشکی به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق، بیان کرد: اکنون کشورها به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران اذعان دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: هر جا در ساحات جهانی منفعلانه عمل کردیم دشمن جسور شد و هر موقع جسورانه وارد عمل شدیم دشمن را مجبور به عقب نشینی کردیم.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه دوران بزن در رو دیگر تمام شده است، خاطرنشان کرد: آمریکا هر جا در دنیا با ملت ایران ستیز پیدا کند با او مقابله می‌کنیم.

وی، کاهش تعهدات بر جامی را از موفقیت‌های ملت ایران دانست و یادآور شد: می‌خواستند حضور ملت ایران را در کنار ملت‌ها محدود کنند اما هر جا حضور پیدا کردیم به درخواست کشورها و مردم آنها بوده است.

امام جمعه رشت با اشاره به توافق روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: امارات صف شکن ستیز علیه اسلام و قرآن شد بنابراین خیانتی که دولت امارات به مسلمان کرد در یک قرن اخیر زبان زد است و در چشم ملت‌ها حقیر شد.

آیت الله فلاحتی، خواستار حضور مردم در عزاداری ماه محرم در مساجد و تکایا شد و افزود: مردم متدین شیوه نامه‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت می‌کنند اما آیا در سواحل و مناطق گردشگری دستورالعمل‌ها رعایت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار