مدیر امور آب و فاضلاب شهر قم با اشاره به اینکه بروز پوسیدگی، اتفاقات ناشی از عملیات عمرانی در سطح شهر و ... و بروز حادثه در شبکه های آبرسانی امری کاملا طبیعی است، گفت: در سال قبل حدود 13 کیلومتر اصلاح شبکه انجام شده است.
کد خبر: ۸۹۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 22 August 2020

به گزارش تابناک قم، مجتبی وزین افضل در پاسخ به سوژه مردمی ثبت شده با عنوان« لزوم نوسازی شبکه آب در مناطق قدیمی‌ساز قم» اظهار کرد: با توجه به جریان آب درون لوله و بروز پوسیدگی، اتفاقات ناشی از عملیات عمرانی در سطح شهر یا حرکات زمین و تغییر حالت بستر لوله و ... بروز حادثه در شبکه های آبرسانی امری کاملا طبیعی است.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب قم در راستای سیاست‌های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور جهت کشف نشتی‌های پنهان به صورت دائم و مستمر طی قرارداد منعقد شده با پیمانکار در حال نشت‌یابی شبکه با دستگاه‌های پیشرفته است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهر قم با اشاره به اینکه در مناطقی که حوادث به صورت تکراری اتفاق می‌افتد با بررسی لوله و قدمت آن نسبت به اصلاح شبکه اقدام می شود، گفت: در سال قبل حدود 13 کیلومتر اصلاح شبکه انجام شده است.

وزین افضل افزود: در مورد تامین فشار نیز بالا بردن فشار در شبکه آبرسانی موجب شکستگی لوله‌ها و افزایش نشتی پنهان می‌شود. لذا فشار شبکه در حد قابل قبول و تامین فشار تا دو طبقه روی پیلوت جزو تعهدات شرکت آب و فاضلاب است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تامین فشار در طبقات بالاتر باید توسط مشترک و با نصب مخزن و پمپ انجام شود، خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است این موضوع طی نامه نگاری های انجام شده به سازمان نظام مهندسی نیز ابلاغ شده و در طراحی‌ تاسیسات مکانیک ساختمان به آن توجه می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار