اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در اول شهریور توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۸۹۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ 22 August 2020
به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در اول شهریور ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.
بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز اول شهریور بشرح زیر است :

پیام تسلیت فرمانده انتظامی استان مازندران به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم 

فرمانده انتظامی استان مازندران در پیامی با تسلیت ایام شهادت سرور و سالر شهیدان، بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری تاکید کرد. 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، در متن این پیام آمده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

یا رب الحسین علیه السلام بحق الحسین علیه السلام اشف صدرالحسین علیه السلام بظهور الحجه علیه السلام

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

سلام بر محرم و خون هایی که بر روی سنگ های داغ کربلا نقش بست و سلام بر حسین(ع) که با قامتی استوار در برابر لشگری از کفر ایستادند و به جز آتش و تشنگی دستی به یاریشان نیامد تا زمین از خون او و یارانش رنگین شد.

محرم؛ ماه حماسه، شجاعت، رشادت و ظلم ستيزي است، ماهي که مهمترين رخداد جهان اسلام را در دل خويش نهان دارد و واقعه کربلا با گذشت قرن ها سال از حادثه عاشوراي حسيني آن که ذره‌ای غیر خدا در آن راه ندارد، چون هميشه تاريخ يک حقيقت زنده و ناب است.

حماسه کربلا حقيقتي ناب را به تصوير کشيد، پيام حفظ آزادگي و شرافت را فرياد کرد، صحنه وقوع حماسه ظلم ستيزي ابدي شد و در آن حماسه بي نظيري به تصویر کشیده شد که وجدان انسان هاي آگاه، صلابت آسماني اش را ستايش کرده و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظيم فرود مي آورد.

بشریت، باید عاشورا و قیام حسینی را زیر ذره بین عقل و منطق قرار دهد و نیازهای فراوان فکری، عقیدتی و انسانی خود را در پرتو آن جستجو کند تا در سایه این کنکاش، هر چه بیشتر در راه بهبود حیات معنوی و مادی خویش قدم گذارد و درون و برون خویش را از قید و بندهای خرافی، پالایش کند.

فرماندهی انتظامی استان مازندران با تسلیت این ایام، ضمن آمادگی هرچه تمام تر در برقراری امنیت عزاداران حسینی با عمل به تدابیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا، در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اقامه عزا و احياي واقعه کربلا با رعایت پروتکل های بهداشتی از هيچ تلاشي دريغ نداشته و در راستاي تامين نظم، امنيت و خدمتگزاري به مردم ولايي انجام وظيفه خواهد کرد.

از هیئت های مذهبی و مردم فهیم و ولایی استان انتظار داریم،در تعظیم شعائر و عزاداری ها، شئون اسلامی با عمل به توصیه های بهداشتی، ماموران انتظامی را در برقراری امنیتی مطلوب در استان یاری دهند.

 

فرمانده انتظامی استان مازندران

سرتیپ دوم پاسدار مرتضی میرزایی


-------------------------------------------------------------------


سارق سابقه دار قطعات داخل خودرو در بابل دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق سابقه دار خودرو و لوازم داخل خودرو با 13 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ سید محسن جعفری " در شتریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد قطعات داخلی خودروها در شهرستان بابل ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران کلانتری 11 موفق به شناسایی متهم شدند.

سرهنگ جعفری،خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و تاکنون به 13 فقره سرقت خودرو و قطعات داخلی خودروها در این شهرستان اعتراف کرد .

جعفری در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد،از شهروندان خواست: توصيه هاي پليس در حفظ و نگهداري اموال خود را جدي بگيرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


------------------------------------------------------------


دستگیری کلاهبردار میلیاردی در ساری 

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار 2 میلیارد ریالی با وعده دریاف وام خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مسعود تقدیسی در تشریح این خبر، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و مراجع انتظامی مبنی بر کلاهبرداری از آنان، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را کخ به بهانه دریافت وام با سود کم از مالباختگان کلاهبرداری کرده بود شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ تقدیسی، تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری از 23 نفر در مجموع به مبلغی بالغ بر 2 میلیارد و 160 میلیون ریال اعتراف کرد.

وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به مردم توصیه کرد: برای دریافت تسهیلات بانکی از مراجع قانونی آن اقدام کرده و ضمن عدم اعتماد به افرادی که با پیشنهادهای اغوا کننده همواره قصد فریب آنان را دارند، از واریز هرگونه وجهی به حساب آنان خودداری کنند .


----------------------------------------------------------------


دستگیری سارق منزل با 7 فقره سرقت در گلوگاه 

- جانشین انتظامي شهرستان گلوگاه از دستگيري سارق منزل و سیم برق با 7 فقره سرقت منزل و سیم برق در این شهرستان گلوگاه خبر داد. 

سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی سارق منزل و سیم برق در این شهرستان شدند.

جانشین شهرستان گلوگاه خاطر نشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهم به همراه یکی از همدستانش در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 7 فقره سرقت منزل و سیم برق در این شهرستان اعتراف کرد .

سرهنگ حسن زاده در، خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به شهروندان توصیه کرد: هشدارها و آموزش هاي پليس را جدي گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سريعا با پليس 110 در ميان بگذارند و پليس را در تامين امنيت جامعه ياري نمايند.


------------------------------------------------------------------


اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بهشهر 

- فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 43 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ " حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: در اجرای این طرح، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 23سارق و 6معتاد متجاهر در این شهرستان شدند .

سرهنگ عنایتی ، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 43 فقره سرقت شامل، سرقت از منزل، اماکن خصوصی، داخل خودرو، سرقت قطعات و وسایل نقلیه و سرقت احشام در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی همچنین اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات، 13موتور سیکلت و 18خودرو به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.


-------------------------------------------------------------


آزاد سازی 4 هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان ساری 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از آزاد سازی بیش از4 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از چنگ زمین خواران خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"ناصر علی صفر پور" اظهار داشت : به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی ، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان ساری به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی ساری، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران انتظامی با همکاری ، داستان شهرستان ساری ،کارشناسان اداره جهاد کشاورزی  و با انجام اقدامات اطلاعاتی 12 مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی شامل دیوار کشی و بناهای نیمه کاره در ارضی ملی و زمین های کشاورزی را شناسایی کردند .

وی با بیان این که در عملیاتی ضربتی واحدهای ساختمانی ایجاد شده تخریب شدند ، گفت : با اجرای این طرح بیش از 4 هکتار از ارضی کشاورزی از چنگ زمین خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامي ساری خاطر نشان کرد: حفظ اراضی کشاورزی ضمن این که از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است ، حق نسل آینده برای ادامه حیات و زندگی است و تخریب آن می تواند منجر به بروز شرایط دشوار زیست محیطی برای آیندگان شود .

وی در خاتمه از شهروندان خواست ؛ قبل از خرید هرگونه زمین و باغ و یا احداث بنا ، نسبت به دریافت استعلام از مراجع ذیصلاح در خصوص موقعیت و شرایط زمین های مورد نظر برای خریداری و یا هرگونه ساخت و ساز اقدام کنند.


-----------------------------------------------------------------


شاخه خشکیده//قربانیان زمانه (قسمت سوم) 

طرد شدن و احساس طرد از سوی والدین برای کودکان می تواند بسیار عذاب آور باشد، احساس طرد رویدادی است که حتی در بزرگسالی نیز برای افراد عذاب آورد می باشد.... 

...حسن که از کودکی در زندگی از نعمت وجود والدین محروم بود،عملا به فرد خاصی دلبستگی نداشته و همین موضوع باعث شد تا از کمتر کسی حرف شنوی داشته و یا وی را به عنوان الگو در زمینه های مختلف بویژه رفتاری انتخاب نماید،وی بعدها هرچند به ظاهر به پدر بزرگ خود به عنوان یک روحانی مجتهد از نظر شخصیتی تا حدود زیادی احساس تعلق خاطر می کرد،اما هیچ وقت بجز اینکه چهره ای مذهبی به خود گرفته و در انجام فرائض دینی مثل خواندن نماز و گرفتن روزه،شایستگی های آن مرد بزرگ را نداشته است.

این درحالی بود که شیخ در منطقه بندپی به مبلغ احکام دینی معروف بوده و به عنوان مدرس حوزه علمیه و حتی معلم علوم دینی معروف گشته و اعتماد عموم به این شیخ وارسته به اندازه ای بود که اطرافیان از وی به عنوان قاضی ای عادل نیز در آن زمان بهره می بردند.

شیخ هرچند در تربیت حسن و تغییر شخصیت وی آنچنان که مد نظرش بود،موفق عمل نکرد،اما فرزندانی تربیت کرده بود که هر کدام خود یا تبدیل به روحانی ای خوشنام در منطقه شده و یا مدارج بالای علمی را در دانشگاههای معتبر کسب کرده و تبدیل به الگویی اخلاقی بسیار مناسبی برای آیندگان خود حداقل در منطقه ای که در آن زندگی می کردند، شده اند.

فرزندان شیخ بجز محمد که قبل از دیدار شیخ بعد از سفر به رحمت خدا رفت، بعدها برای شیخ نوه هایی را تربیت کردند که اکثرا به خوش نامی و باهوشی مشهور بوده و در زندگی هم و غم اصلی آنها کسب مدارج بالای علمی و تربیت صحیح فرزندان بوده است، این اتفاقی بود که در آغاز به صورت مستقیم تحت تاثیر ناشی از مدیریت شیخ برای فرزندانش به ارث مانده است.

حسن در سال آخر عمر شیخ چندی قبل از مرگ وی،داماد شد،تنها شش ماه بعد از آن شیخ در حالی که بی نهایت برای آینده بزرگترین نوه خود نگرانی شدیدی در ذهن داشته است،دار فانی را وداع گفت.

وی مال و اموال بسیاری را برای فرزندان خود به ارث گذاشت،طبق وصیت شیخ فرزندانش مقداری زمین کشاورزی به حسن نیز دادند،زمین هایی که حسن از کار کردن در آن ها بیزار بود، وی گویا همیشه از نوعی درد درونی در رنج بود، این قربانی بزرگ روزگار درطول عمر خود تنها حامی ای که داشت پدر بزرگش بود که وی را نیز از دست داد،هیچ وقت نتوانست با عموهایش که همه از سن و سالی پایین تر نسبت به وی برخوردار بوده اند،ارتباط مناسبی برقرار نماید.

حسن حتی در ارتباط با همسرش نیز دچار مشکل بود،وی سرناسازگاری با همسرش را در پیش گرفت،همسری که به نجابت و پاکدامنی معروف بوده و در میان اقوام به مهربانی و خوش اخلاقی شهرت داشت.اما گویا حسن سوء ظن شدیدی به وی داشت.

ظاهرا در تعاملی که با همسر دایی خود در زمان کودکی داشت،و رنج و عذاب هایی که بخاطر ریاکاری های آن زن شامل حالش شده بود،همه و همه دست در دست هم داده تا زمینه کینه و بی اعتمادی حسن به دنیای زنان را فراهم نماید.

حسن درحالی که دو فرزند سه ساله و یک فرزند نوزاد هردو پسر از همسر خود داشت،پس از مدتی ناسازگاری و درگیری با مادر فرزندانش،در نهایت با گرفتن حضانت و یا حق سرپرستی آنان،از وی جدا شد.

این درحالی بود که زن جوان از رفتار حسن خسته و زله شده بود،همسر حسن که زنی بسیار مهربان و دلسوز بود، روز جدایی در حالی که با این فکر از وی جدا می شد تا که صرفا چند وقت دیگر دوباره بر سر زندگی خود بازگردد در نهایت عذاب روحی و روانی و کتک هایی که خورده بود،دو فرزند خود را به خیال خود به صورت موقت به وی سپرده و از خانه حسن به سمت منزل پدر رفت.

***

نظر کارشناس:

گاهی برخی از طرح واره های اولیه در تعامل با اطرافیان و یا بر اساس رویدادهایی در زندگی در ذهن افراد شکل گرفته که تا مدتهای طولانی و گاهی برای چندین ده سال سرنوشت افراد را رقم می زنند،چرا که فرد با این طرح واره ها زمینه تعامل خود با افراد پیرامون خود را رقم زده و یا حتی حرفه خود را در پیش می گیرد،فردی که گذشته سیاه و عذاب آوری داشته و اگر در ذهن خود در گذشته وبا خاطرات تلخ گذشته زندگی کرده باشد به احتمال دچار اختلالات روانی متعددی از جمله اختلالات خلقی مثل اضطراب ،استرس،افسردگی و همچنین اختلالی مثل پارانویا و یا اسکیزوفرن خواهد شد.

این اختلالات که ویژگی اصلی آنها داشتن افکار وهمی است ارتباط فرد را با پیرامونش تحت تاثیر قرار داده و باعث رنج و عذاب فرد خواهد شد.

چنین افرادی کمتر موفق به برقراری ارتباط مناسبی با اطرافیان خود شده و چون در تعاملات اجتماعی خود موفق عمل نمی کنند منزوی و گوشه گیری در پیش گرفته و در نهایت روز به روز بر مشکلاتشان افزون می شود،آنها چون قادر به دریافت مشاوره و راهنمایی از سوی افراد صاحب نظر نمی باتشند بیشتر اقداماتشان از روی آزمون و خطا پیشرفته و در نهایت آسیب های فراوانی شامل خود و اطرافیان خود می نمایند.

افرادی با شخصیت حسن و خاطرات تلخی که از کودکی شامل حال وی شده،و استرس هایی که در طول زندگی اش بویژه بعد از جدایی از مادر و مرگ مادر و رنج و عذاب های ناشی از زندگی در منزل اقوام و بی مهری هایی که دیده بود، همه و همه حتی بر هوش و شخصیت وی تاثیر منفی گذاشته و قدرت آنالیزش از رویداد ها را پایین آورده و قدرت تصمیم گیری اش را دچار اختلال کرد.

طلاق،طلاق یکی از رویدادهایی است که آسیب های فراوانی را برای خانواده ها و جامعه به بار می آورد.گاهی طلاق بر اثر عدم موفقیت طرفین در برقراری ارتباط مناسب با یکدیگر رخ می دهد،چنین روابطی به سردی و همچنین ناسازگاری و تنش منجر شده و در نهایت وضعیت با ایجاد تشنج زیاد به جدایی کشیده می شود.

بعد از طلاق فرزندان آسیب های جدی ای را از نظر شخصیتی و هوشی تجربه می کنند که در آینده آنها تاثیرات بدی را بجا خواهد گذاشت.

........ ادامه داستان را از هفته آینده ملاحظه فرمایید

نگارنده: قاسم گرجی- کارشناس آموزش همگانی فرماندهی انتظامی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار