معاون استاندار قم رویکرد مدیریت استان در مقوله سرمایه‌گذاری را موردتوجه قرار داد و گفت: برای سرمایه‌گذار کارآمد، پرتوان و با اهلیت فرش قرمز پهن می‌کنیم.
کد خبر: ۸۹۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵ 23 August 2020

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در نشست خبری استاندار و معاونان با اصحاب رسانه با موضوع برنامه‌های هفته دولت که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، برآورد میزان خسارت وارده در حوزه گردشگری براثر شیوع ویروس کرونا در استان را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: در این بخش، 474 واحد به میزان 158 میلیارد تومان خسارت و آسیب‌دیده‌اند که اشتغال بیش از 5 هزار نفر را شامل می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم سهم استان جهت پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا را 642 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: در فاز نخست حدود 72 میلیارد تومان از سوی بانک‌ها به متقاضیان تخصیص یافته و نزدیک به 30 میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

وی در ادامه به برنامه‌ریزی‌هایی که در قالب فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان انجام‌شده پرداخت و گفت: برای این مهم، نزدیک به 80 فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی‌شده است و در حال حاضر 26 فرصت مجوز بی‌نام برای سرمایه‌گذاران در استان صادرشده که حدود 7 مورد به مرحله اجرا رسیده است.

غضنفری در خصوص میزان سرمایه‌گذاری خارجی نیز اظهار کرد: تا قبل از شیوع بیماری کرونا بیش از 30 میلیون دلار در حوزه سرمایه‌گذاری در استان ثبت‌شده که 68 درصد رشد را نشان می‌دهد، امیدواریم این سرمایه ثبت‌شده را به مرحله جذب برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: نقطه عطف موضوع صدور مجوز بی‌نام این است که سرمایه‌گذار بدون طی کردن راه‌های معمول جانمایی کرده و اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی اصناف نسبت به گذشته بهتر شده است، تأکید کرد: میزان رعایت این موارد به 70 درصد رسیده و درمجموع در حوزه اصناف و صنعت به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت خوبی داریم.

وی با تأکید بر اینکه استان قم باید به سمت شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال برود، گفت: باید خدمات به‌صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار گیرد و تا حد امکان مردم از مراجعه به ادارات و دستگاه‌های اجرایی بپرهیزند.

غضنفری رویکرد مدیریت استان در مقوله سرمایه‌گذاری را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: برای سرمایه‌گذار کارآمد، پرتوان و با اهلیت فرش قرمز پهن می‌کنیم.

وی پیرامون نقش بانک‌ها در توسعه و تولید استان نیز اظهار داشت: با مقایسه‌ای نسبت به گذشته پی می‌بریم که بانک‌های استان اعم از بانک‌های خصوصی و دولتی هیچ نقش و اثرگذاری در توسعه و تولید استان نداشته‌اند.

غضنفری در پایان تأکید کرد: بر اساس مکاتباتی که انجام‌شده نقش بانک‌ها باید با عدد و رقم ملموس باشد اما علیرغم رشد 40 درصدی سپرده‌ها در بانک‌ها این اثرگذاری در توسعه و تولید استان ملموس نبوده است.

تمامی پروژه‌های تعطیل‌شده در شیوع کرونا در قم فعال شد

محسن بهشتی نیز در این جلسه اظهار داشت: در چند سال اخیر، انجام پروژه‌های نیمه‌تمام در قم در اولویت قرار داشته و در بسیاری از پروژه‌های عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، ورزشی، صنعتی، بهداشت، درمان، مدیریت شهری و راهداری به اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام اهتمام داشته‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: در هرسال در حدود 200 تا 300 پروژه در مقطع شش‌ماهه افتتاح می‌شود و امسال در هفته دولت نیز 211 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که تعدادی از پروژه‌ها بسیار شاخص و اثرگذار است و تعدادی نیز با مبالغ کمتری افتتاح می‌شوند اما رضایت‌مندی اجتماعی در مناطق شهری و روستایی را به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا، بسیاری از پروژه‌ها را تعطیل کرد و وقفه‌ای دوماهه در اجرای تعدادی از طرح‌ها داشت، اما در حال حاضر پروژه‌ای که در کرونا تعطیل‌شده باشد و تعطیل بماند نداریم و با وجود وقفه‌ای که ایجاد شد، تمامی پروژه‌های تعطیل‌شده در شیوع کرونا، در قم پس از دو ماه وقفه فعال است.

بهشتی بیان کرد: برخی از پروژه‌ها در زمان‌بندی مناسب آغاز شد و زمان ازدست‌رفته را جبران کردیم و در هفته دولت تعداد زیادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به مسئله کمبود کادر درمانی در قم خاطرنشان کرد: یکی از علل مهم در کمبود پرسنل و پرستار این است که در قم در مدت چند سال سه بیمارستان به بهره‌برداری رسیده است که بیمارستان فرقانی با 350 تخت و بیمارستان شهدا با 172 تخت و بیمارستان امیرالمؤمنین با 230 تخت از آن جمله است.

وی افزود: یکی از راه‌های توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان، احداث بیمارستان است، اگرچه جذب نیرو کمی طولانی می‌شود، اما تحقق می‌یابد، البته در بخش خصوصی که در حال ساخت بیمارستان هستند، روند جذب نیرو بر عهده خودشان است.

بهشتی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی 400 مجوز جهت جذب نیرو اخذ کرده است که امیدواریم با پیگیری مسئولان امر در جذب کادر درمانی و پرسنل، اتفاقات خوبی بیفتد.

وی تصریح کرد: بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) با اینکه هنوز افتتاح رسمی نشده است تعداد زیادی نیرو از ظرفیت‌های فعلی جذب کرده است، دیگر بیمارستان‌ها نیز از نیروهای سایر بیمارستان‌های قم به‌عنوان شیفت و ساعت اضافه استفاده می‌کنند تا کمبود پزشک و پرستار جبران شود، به‌طورکلی هر بیمارستانی به بهره‌برداری برسد نیروها در آنجا تأمین می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در مورد پیشرفت مترو بیان کرد: از یک ماه گذشته ریل‌گذاری متروی قم در زیرزمین شروع‌شده است و قطار شهری برنامه‌ای در بازدید از تونل دارد.

وی گفت: در خصوص منوریل چند جلسه با مسئولان شهرداری برگزار و مکاتباتی با ریاست جمهوری در جهت تعیین تکلیف انجام شد، بیشترین مشکل منوریل قم، تأمین اعتبار است که راهکارهای استان به‌صورت مکتوب برای تأمین اعتبار از اراضی ملی در استان به‌صورت تهاتری با پیمانکار ارائه‌شده است.

بهشتی اظهار داشت: پیمانکار نیز پیشنهاد را پذیرفته است و پیشنهاد لازم را به تهران داده‌ایم و منتظریم تا این موضوع تعیین تکلیف شود و درنهایت دیگر مسائل نیز قابل‌حل باشد.

وی تصریح کرد: در مورد فرودگاه جلساتی در سیستم قضائی و استانداری و سازمان هواپیمایی برگزار و اقداماتی انجام شد که درنهایت بر اخذ مجوز و موافقت اصولی تأکید شده است، مدارک و مستندات خود را ارسال کرده‌ایم و منتظر هستیم با رفع نواقص با موافقت اصولی فرودگاه قم موافقت شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار