مدیر اداره میراث فرهنگی تویسرکان اظهار داشت: برای بهره‌وری حداکثری از رونق اقتصادی مبل و منبت تویسرکان به برند سازی و دریافت نشان ویژه تجاری و ایجاد زنجیره کامل تولید این هنر-صنعت در شهرستان نیاز داریم.
کد خبر: ۸۹۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 25 August 2020
تویسرکان با پیشینه درخشان تاریخی و فعالیت کارگاه‌های متعدد تولید صنایع مبل و منبت از مهمترین قطب‌های تولیدات این هنر صنعت در سراسر کشور بوده و اکنون روستای اشترمل، عنوان دهکده ملی منبت ایران را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تسنیم، شهرستان تویسرکان از بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کارگاه تولید صنایع مبل و منبت و نزدیک به هشت هزار شاغل در این بخش برخوردار است و پیش از این، دو عنوان "شهر ملی منبت گلریز" و "نشان جغرافیایی مبل و منبت" را نیز به خود اختصاص داده است.

کسب این گونه عناوین ملی و معتبر، راه را برای برند سازی و برجسته کردن نشان ویژه تجاری مبل و منبت تویسرکان هموار می‌کند و پویایی اقتصاد و ایجاد فرصت‌های متنوع شغلی در این شهرستان را به دنبال دارد.

مدیر اداره میراث فرهنگی تویسرکان اظهار داشت: برای بهره‌وری حداکثری از رونق اقتصادی مبل و منبت تویسرکان به برند سازی و دریافت نشان ویژه تجاری و ایجاد زنجیره کامل تولید این هنر-صنعت در شهرستان نیاز داریم.

اسحاق ترکاشوند اظهار داشت: دریافت عنوان "دهکده ملی منبت ایران" توسط روستای اشترمل، گام موثر و بلند دیگری در مسیر برند سازی فراگیر صنایع مبل و منبت در شهرستان تویسرکان به شمار می‌رود.

وی از فعالیت بیش از ۷۳۰ نفر در قالب ۵۲۰ کارگاه تولید صنایع مبل و منبت در روستای اشترمل خبر داد و بیان کرد: یکی از مهمترین مزایای ویژه و شاخص تولیدات مبل و منبت روستای اشترمل، تولید طرح گلریز است که سبب شده تویسرکان عنوان شهر ملی منبت گلریز را نیز به خود اختصاص دهد.

ترکاشوند افزود: دریافت این دست عناوین اثر گذار در کنار فعالیت بیشتر و اثر گذارتر مرکز تخصصی مبل در روستای اشترمل می‌تواند تحولات مهمی در بازار صنایع دستی تویسرکان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: اکنون دولت از ایجاد نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های دائمی صنایع مبل و منبت با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بدون سقف خاص در شهرستان تویسرکان حمایت می‌کند.

در حالی که تویسرکان قدیمی‌ترین و یا حداقل یکی از قدیمی‌ترین قطب‌های تولید صنایع مبل و منبت در کشور به حساب می‌آید، آورده مالی آن با انتظارات مردم همخوانی ندارد، اما اگر راه برای معرفی هر چه بیشتر تولیدات این بخش هموار شود می‌توان مبل و منبت‌های زیبا، دلنشین و هنرمندانه تویسرکان را در بازار‌های جهانی عرضه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار