با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری
مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در آیینی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و رییس بنیاد نخبگان کشور و قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 26 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ رئیس مرکز تحقیقاتی دانشگاهی بیماری‌های مشترک انسان و دام ایلام در این آیین گفت: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان احداث شده است.

دکتر راضی ناصری‌فر افزود: ۲۵۰ میلیون تومان از این میزان اعتبار برای تامین تجهیزات پزشکی و ۲۰۰ میلیون تومان هم برای تجهیزات اداری این مرکز هزینه شده است.

وی اظهار داشت: در این مرکز راهبردهای پیشگیری و آموزش برای مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام ارایه می‌شود.

وی یادآور شد: در این مرکز روش‌های درمان بیماری‌های مشترک انسان و دام با استفاده از گیاهان دارویی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد.

افتتاح مجتمع گلخانه‌های تحقیقاتی دانشگاه ایلام

مجتمع گلخانه‌های تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه ایلام نیز دیگر طرح افتتاح شده توسط معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد نخبگان کشور است.

رییس دانشگاه ایلام در خصوص این طرح توضیح داد: این طرح در زمینی به مساحت سه هزار و ۸۰۰ مترمربعاحداث شده است.

محمد علی‌اکبری یادآور شد: در این مجتمع گونه‌های بومی و اهلی شده استان ایلام کشت و تولید می‌شود.

وی افزود: علاوه بر کارهای پژوهشی و آموزشی یکی از اهداف این مجتمع تجاری‌سازی تولید گیاهان دارویی است.

علی‌اکبری تولید سموم و کودهای بیولوژیک سالم و سازگار با محیط زیست را گام بعدی این مجتمع عنوان کرد.

کلنگ‌زنی کارخانه تولید محصولات فناورانه و دانش‌بنیان ایلام

همچنین کلنگ احداث کارخانه تولید محصولات فناورانه و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان ایلام با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به زمین زده شد.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام، این کارخانه دارای ۲ و ۸۰۰ متر فصای کارگاهی و چهار هزار و ۵۰۰ متر فصای دفتری است.

کامران طاهرپور افزود: برای احداث این کارخانه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

ستاری همچنین از پروژه عمرانی مجتمع پارک علم و فناوری ایلام و نمایشگاه محصولات فناورانه، مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جوانان و مرکز توسعه کسب و کارهای فضای مجازی جهاد دانشگاهی، مرکز نوآوری دانشگاه آزاد ایلام، مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام و طرح‌های کتابخانه، آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز نگهداری و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بازدید کرد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار