مجتمع گلخانه‌های تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه ایلام با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد نخبگان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 27 August 2020
 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر «محمد علی‌اکبری»  اظهار کرد: این طرح در زمینی به مساحت سه هزار و ۸۰۰ مترمربع توسط احداث شده در این مجتمع گونه‌های بومی و اهلی شده استان ایلام کشت و تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر کارهای پژوهشی و آموزشی یکی از اهداف این مجتمع تجاری‌سازی تولید گیاهان دارویی است، تصریح کرد: تولید سموم و کودهای بیولوژیک سالم و سازگار با محیط زیست گام بعدی این مجتمع است.

مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه  ایلام  افتتاح شد

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: این زمین به مساحت 550 متر مربع و با اعتبار 10 میلیارد ریال، جهت استقرار هسته‌های نوآور، شتاب‌دهنده‌ها، مرکز مشاوره کسب و کار، مرکز مدیریت مهارت و مشاوره اشتغال و مرکز نوآوری دانشگاه ایلام در نظر گرفته شده است.

علی‌اکبری گفت: حمایت از ایجاد هسته‌های اولیه نوآوری و کارآفرینی و نظارت بر عملکرد آنها، حمایت از ایده‌های کسب وکار و نوآوری از طریق فراهم کردن فضا و تسهیلات لازم جهت نوآوران و کارآفرینان بالقوه، ‌ پیش‌حمایتی و فراهم کردن دسترسی به منابع مالی اولیه و سرمایه‌گذاران مرتبط از جمله اهداف راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه  ایلام است.

افتتاح مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام دانشگاه علوم پزشکی ایلام

مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و رییس بنیاد نخبگان کشور و قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام افتتاح شد.

دکتر «راضی ناصری‌فر » رئیس مرکز تحقیقاتی دانشگاهی بیماری‌های مشترک انسان و دام ایلام در این مراسم با بیان اینکه این مرکز با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان احداث شده است، اظهار کرد: ۲۵۰ میلیون تومان از این میزان اعتبار برای تامین تجهیزات پزشکی و ۲۰۰ میلیون تومان هم برای تجهیزات اداری این مرکز هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در این مرکز راهبردهای پیشگیری و آموزش برای مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام ارائه و روش‌های درمان دام با استفاده از گیاهان دارویی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد.

کلنگ‌زنی کارخانه تولید محصولات فناورانه و دانش‌بنیان ایلام

کلنگ احداث کارخانه تولید محصولات فناورانه و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان ایلام نیز به زمین زده شد.

دکتر «کامران طاهرپور» رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام، گفت:  این کارخانه دارای ۲ و ۸۰۰ متر فصای کارگاهی و چهار هزار و ۵۰۰ متر فصای دفتری است و برای احداث آن کارخانه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

ستاری از پروژه عمرانی مجتمع پارک علم و فناوری ایلام و نمایشگاه محصولات فناورانه، مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جوانان استان، مرکز نوآوری دانشگاه آزاد ایلام، مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام و طرح‌های کتابخانه، آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز نگهداری و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بازدید کرد./ع

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار