کد خبر: ۸۹۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 28 August 2020

 

مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در ساخت پروژه ریلی رشت به آستارا / تجهیز کارگاه آغاز شد

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس از بدهی ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت به قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) خبر داد و گفت: راه‌آهن رشت به آستارا نیازمند اعتبارات بسیار زیادی است.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه "تکمیل راه‌آهن رشت به آستارا به بودجه بسیار زیادی نیاز دارد" حجم این اعتبارات را با قیمت‌های امروز نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: بدون شک تکمیل این خط ریلی در تقویت مناسبات کشورمان با کشورهای آسیای میانه مؤثر واقع می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه راه‌آهن گیلان در فاز دوم به منطقه آزاد انزلی و در فاز سوم به آستارا متصل می‌شود تصریح کرد: مسیر ریلی رشت به آستارا هم از لحاظ مسافت و هم از حیث اعتبارات مورد نیاز پروژه‌ای سنگین محسوب می‌شود در حالی‌که راه‌آهن رشت به بندرانزلی و منطقه آزاد این‌چنین نیست.

کوچکی‌نژاد کارکردها و عواید حاصل از تکمیل و بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن رشت به آستارا را ملی و فراتر از حوزه استانی ارزیابی کرد و گفت: جمهوری آذربایجان به شدت نیازمند خط ریلی رشت به آستارا است اما تا به امروز اقدامی در این بخش انجام نشده است و این پروژه آن چنان که مورد انتظار بود پیشرفت فیزیکی خوبی ندارد. 

نماینده مردم رشت در مجلس مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) برای ساخت پروژه ریلی رشت به آستارا را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مرحله تجهیز کارگاه توسط قرارگاه انجام شده است افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها به نظر بنده برای تکمیل خط ریلی رشت - آستارا به حدود 10 هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم که رقم بالایی است.

وی با تأکید بر اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) برای انجام سایر پروژه‌هایی که قبلاً انجام داده است چیزی بیش از 30 تا 40 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد ابراز داشت: نمایندگان گیلان در مجلس برای حل و فصل مشکلاتی که در مسیر پروژه راه‌آهن رشت - آستارا وجود دارد از روش‌های مختلف سعی می‌کنند تا موانع را برطرف کنند.

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در حال حاضر قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) تنها دستگاهی است که می‌تواند پروژه ریلی رشت به آستارا را به اتمام برساند خاطرنشان کرد: هر پیمانکار دیگری که بخواهد وارد این پروژه شود در این مقطع از زمان و با این شرایط قادر نخواهد بود پروژه مذکور را اجرایی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه برای استفاده حداکثر از ظرفیت‌های راه‌آهن گیلان باید فازهای دوم و سوم این پروژه اجرایی شود عنوان کرد: اتصال راه آهن گیلان به منطقه آزاد، بندرانزلی و آستارا زمینه ترانزیت هر چه بیشتر کالا را فراهم کرده و بدون شک با توسعه چنین زیرساخت‌هایی اقتصاد کشورمان رونق پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار