معاون شهردار قم با اشاره به اینکه "۷۰ فضای عمومی در اختیار هیئات مذهبی جهت عزاداری‌های ایام محرم قرار گرفت" گفت: ۴۳۰۰ نفر از عوامل شهرداری در این ایام در آماده‌باش کامل قرار داشته‌اند.
کد خبر: ۸۹۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۷ 31 August 2020

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع در بازدید استاندار، فرماندار، معاون امور زائرین و جمعی از مدیران استانداری قم از ستاد خدمات‌رسانی مرکزی شهرداری قم اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان قم، شهرداری در کنار سایر ارگان‌ها و همشهریان قمی اقدام به برگزاری مراسم عزاداری محرم به شکل‌های نوین کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: در این شرایط، سیستم اذان‌گویی، بلندگوها و تعدادی خودرو برای اطلاع‌رسانی به مردم در نقاط مختلف شهر فعال بود و در ایام محرم از آن استفاده شد، همچنین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز به‌صورت استیج سیار داخل مجتمع‌های مسکونی برنامه داشتند.

وی فضاسازی شهری در ایام محرم در تمامی خیابان‌ها و محله‌های شهر را موردتوجه قرار داد و گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی، تعدادی از بوستان‌ها، سالن‌های ورزشی و مدارس جهت برگزاری مراسم‌های ایام محرم آماده‌سازی و در آن مراسمات عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش برگزار شد.

سامع با اشاره به معرفی 70 فضای عمومی برای برگزاری مراسمات ایام محرم از سوی هیئات مذهبی اظهار کرد: فضای مناسب ازنظر بهداشت محیط و امکانات زیرساختی مانند گاز، آب و برق در اختیار هیئات قرار گرفت و مراسمات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری قم تمام 800 پرسنل شهرداری و سه هزار و 500 نیروی پیمانکار در مناطق هشت‌گانه و سازمان‌های شهرداری در ایام محرم در حال آماده‌باش کامل و پای‌کار بودند.

وی با مطلوب ارزیابی کردن پویش" هر خانه یک حسینیه" ابراز کرد: عزاداری‌های محرم امسال محلی‌تر و به‌صورت خانگی برگزار و از عمق بیشتری برخوردار بود و با وجود محدودیت‌های اعمال‌شده به هیچ عنوان از شکوه عزاداری‌ها کاسته نشد.

سامع در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص عزاداری امسال، هم پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت کامل از سوی هم‌وطنان و به‌ویژه همشهریان قمی رعایت و هم مراسمات عزاداری به نحو شایسته‌ای برگزار شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار